וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר סיכל את ההרפתקה הרוסית של הפועלים

טל לוי

19.1.2009 / 7:02



>> בנק ישראל לא אישר לבנק הפועלים לרכוש את בנק SDM הרוסי - כך הודיע בנק הפועלים אתמול. על פי ההסכם לרכישת השליטה ב-Bank-SDM, כל התנאים המתלים להשלמת הרכישה אמורים להתקיים עד ל-16 בינואר. ואולם בשל ההתפתחויות בכלכלה העולמית בכלל וברוסיה בפרט, לא התקבל היתר נגיד בנק ישראל לרכישה והיא התבטלה.

זו אינה הפעם הראשונה שבנק ישראל מחלץ את בנק הפועלים מעסקה שעשויה להיות בעייתית: ב-26 באוקטובר 2008 ביטל בנק ישראל את ההיתר שנתן לחברה הבת של בנק הפועלים, תרשיש, לרכוש את הבנק האוקראיני אוקראינבנק.



הודעת נגיד בנק ישראל דומה לתגובה במקרה הקודם, אז נכתב כי "ביסוד החלטתו עומדים האירועים הכלכליים החריגים בשווקים הפיננסיים בעולם והחשש מהשפעתם על מוסדות פיננסיים בעולם". ההערכות אז היו שבנק הפועלים כבר לא היה מעוניין להשלים את העסקה וחיפש מילוט משפטי מתאים שאותו סיפק בנק ישראל.



כמה חודשים לפני כן סייע בנק ישראל בדרך דיפלומטית לבנק הפועלים לקבל את ההחלטה למכור את תיק האג"ח הבעייתי של הבנק בהפסד. המפקח על הבנקים הורה אז לבנק הפועלים להקצות יותר הון בגין ההשקעה בניירות הערך, ובכך בעצם העניק לבנק תמריץ משמעותי למכירת התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully