וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב מרוויח מהמשבר הכלכלי: יותר ויותר צעירים לא מצליחים להשיג עבודה - ומתגייסים לצבא

ניו יורק טיימס

19.1.2009 / 9:39

בין גורמי המשיכה לצבא: משכורת יציבה, הטבות וסיוע בקבלת השכלה גבוהה



בעקבות המשבר הכלכלי המחריף בארה"ב והעלייה החדה בשיעור האבטלה, יותר ויותר צעירים אמריקאים מצטרפים לצבא ארה"ב בתקווה לקבל משכורת יציבה, הטבות וניסיון מקצועי שיאפשר להם לאחר שירותם הצבאי גם בחיים האזרחיים.



בכירים בפנטגון מסרו כי בשנה האחרונה כל כוחות המילואים והסדיר עמדו ביעדי הגיוס שלהם או הצליחו מעל למצופה, לראשונה מאז 2004 - השנה בה הוחרפה האלימות בעיראק ומספר המתגייסים לצבא ירד באופן ניכר.



מגמת ההצטרפות לצבא צפויה להתעצם השנה, על רקע תחזיות כי הכלכלה האמריקאית תאבד יותר מ-3 מיליון משרות בעקבות המשבר הכלכלי. צבא ארה"ב הצליח לעמוד ביעדי הגיוס שלו בחודשי אוקטובר, נובמבר ודצמבר - הרבעון הראשון של השנה הפיסקלית - וגייס 21,443 חיילים חדשים.



מגייסים מטעם הצבא מסרו גם כי יותר ויותר אנשים פונים ללשכות הצבא המקומיות שלהם ומתעניינים בהתגייסות. מבין ארבע זרועות הצבא, חיל הרגלים התמודד עם הקשיים הגדולים ביותר בגיוס חיילים בשנים האחרונות בשל מספר האבידות הגבוה בעיראק ובאפגניסטן. שיעור ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם במשמרת הלאומי, לפי נתוני הפנטגון.



"כשהכלכלה בקשיים, שיעור האבטלה עולה וקשה יותר למצוא משרות אזרחיות, קל יותר לגייס אנשים לצבא", אמר קרטיס גילרוי, האחראי על מדיניות הגיוסים לצבא במשרד הביטחון האמריקאי. "עם זאת, לא הכלכלה לבדה הובילה להצלחת הצבא במשיכת מתגייסים חדשים. גם לירידה באלימות בעיראק הייתה יד בדבר", אמר גילרוי.



אחד הגורמים המפתים את הצעירים האמריקאים להתגייס לצבא הוא הרחבת הסיוע בחינוך לחיילים המשרתים בחיל הרגלים. החל מאוגוסט 2009, חיילים ששירתו לפחות שלוש שנים יוכלו ללמוד בכל מכללה ציבורית שירצו על חשבון הממשלה, או להגיש בקשה ללמוד באוניברסיטה פרטית על חשבון משלמי המסים. חיל הרגלים והנחתים הוסיפו גם הם בונוסים מוגדלים לחיילים ולאנשי גיוס ופתחו בקמפיין נרחב למשיכת מתגייסים ברחבי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully