וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר הכלכלי המחריף: נשיא דרום קוריאה החליף את שר האוצר לאחר פחות משנה בתפקיד

סוכנויות הידיעות

19.1.2009 / 9:43

שר האוצר היוצא, קאנג מן סו, ספג ביקורת חריפה לאחר שתמך בהיחלשות הוון והוביל להאצה באינפלציה


נשיא דרום קוריאה, לי מיונג באק, החליף היום את שר האוצר קאנג מן סו לאחר פחות משנה בתפקיד, בעקבות המשבר הכלכלי המחריף במדינה אשר מאיים להובילה למיתון ראשון מזה יותר מעשור. לי מינה את יון ג'יונג יון למחליפו של קאנג בתפקיד שר האוצר.

יון, בן 62, היה יו"ר ראשות ני"ע הדרום קוריאנית בשנים 2004-2007. קאנג בן ה-63 נבחר החודש לחבר הגרוע ביותר בצוות הכלכלי של הנשיא לי, בסקר שנערך בקרב 82 כלכלנים על ידי ארגון קוריאני בשם הקואליציה האזרחית לצדק חברתי.

במסגרת תפקידו ייאלץ יון להתמודד עם החששות כי כלכלת דרום קוריאה תידרדר השנה למיתון הראשון שלה מאז 1998, בעקבות הנפילה ביצוא והירידה החדה ביותר בצריכה הפרטית במדינה מאז המשבר הפיננסי באסיה לפני כעשור. במטרה לבלום את ההאטה החריפה כינס החודש לי את החברים בצוותו הכלכלי בבונקר תת קרקעי בתוך המשכן הנשיאותי, בו יצר "חדר מלחמה" שנועד לרכז את ההתמודדות עם המשבר. התמיכה הציבורית בלי נפלה ב-50% בשנה האחרונה.

הבנק המרכזי של קוריאה הוריד בשבוע שעבר את הריבית ב-0.5% לשפל של 2.5%, רמתה הנמוכה אי פעם, באומרו כי המצב הכלכלי במדינה מידרדר מהר יותר מכפי שצפה בתחילה בעקבות הירידה בצריכה הפרטית ופגיעת המיתון העולמי במגזר היצוא. הייתה זו הפעם החמישית בה הוריד הבנק המרכזי הדרום קוריאני את הריבית מאז חודש אוקטובר.

הייצוא מדרום קוריאה, האחראי ל-50% מהתמ"ג, צנח ב-17% בחודש דצמבר, לאחר שההאטה הכלכלית החריפה והמשבר הכלכלי העולמי אילצו חברות רבים להשבית מפעלים ולהפחית את תפוקת הייצור. בחודש שעבר חשפה הממשלה חבילת תמריצים בסך 140 טריליון וון (105 מיליארד דולר) שנועדה לסייע לכלכלה להתמודד עם המיתון הראשון שלה מאז המשבר בכלכלות אסיה בשנות ה-90.

קאנג זכה לביקורת חריפה בשל מדיניותו הכלכלית בשנה האחרונה, לאחר שתמך בהיחלשות הוון בטענה כי ירידה בערכו תסייע למגזר היצוא. ב-12 החודשים האחרונים איבד הוון הדרום קוריאני 26% מערכו מול הדולר ונפל ב-40% מול הין. הירידה בערך המטבע הובילה להשתוללות האינפלציה והגדילה את עלות האשראי, דבר שעורר חוששות כי דרום קוריאה תזדקק לסיוע מקרן המטבע הבינלאומית, ממנה קיבלה סיוע בסך 57 מיליארד דולר ב-1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully