וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק תרחיב חבילת הסיוע למגזר הפיננסים: תעניק הלוואות בשווי 17.8 מיליארד דולר לבנקים

סוכנויות הידיעות

19.1.2009 / 9:54

בנוסף הודיעה ממשלת דנמרק כי תקים קרן של 20 מיליארד קרונות שתעניק הלוואות לחברות הייצוא במדינה



דנמרק תרחיב את חבילת הסיוע למגזר הפיננסי על ידי מתן הלוואות בשווי 100 מיליארד קרונות (17.8 מיליארד דולר), במסגרת ניסיונותיה של הממשלה המקומית להיחלץ ממיתון.



דנמרק תעניק הלוואות בשווי 75 מיליארד קרונות לבנקים ו-25 מיליארד קרונות לחברות המשכנתאות, בריביות משתנות בהתאם ליכולתה וחוזקה הכלכלי של כל חברת פיננסים. הממוצע של הריביות יהיה 10%, לפי משרד האוצר הדני. חבילת הסיוע הקודמת למגזר הפיננסים כללה מתן עירבונות לפיקדונות ולהלוואות בין בנקאיות.



הבנקים בדנמרק הקשיחו את תנאי מתן ההלוואות במהלך הרבעון הרביעי, והם צפויים להמשיך ולהקשיח את התנאים, כך העריך הבנק המרכזי של דנמרק. כלכלת דנמרק צפויה להתכווץ ב-2.9% השנה, מכיוון שהיעדר מתן הלוואות לחברות יגביל את ההשקעות העסקיות ואת הצריכה הפרטית.



"אם אנחנו לא נפעל, ישנו סיכון ממשי שעסקים בריאים לא יוכלו ללוות מספיק כספים כדי להבטיח את המשך פעילותם היומיומית, את המשך העסקת העובדים ואת הצמיחה", כך אמר שר האוצר הדני לארס לואקה ראסמוסן.



בנוסף הודיעה ממשלת דנמרק כי תקים קרן של 20 מיליארד קרונות שתעניק הלוואות לחברות הייצוא במדינה, במטרה לסייע לייצב את מאזן הסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully