וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בארה"ב מתפשט לכל עבר: רק חמש ערים יצליחו להיחלץ ב-2009 מעלייה חדה בשיעור האבטלה

סוכנויות הידיעות

19.1.2009 / 10:08

העיר ניו יורק תספוג את הפגיעה הקשה ביותר בעקבות המשבר הכלכלי - תאבד 181 אלף משרות ב-2008



רק חמש ערים בארה"ב יצליחו להיחלץ מאובדן של מאות אלפי משרות בשנת 2009, כאשר העיר ניו יורק תוביל את העלייה החדה בשיעור האבטלה בארה"ב. כך עולה מתחזית שפירסמה התאחדות ראשי הערים בארה"ב (U.S. Conference of Mayors).



ניו יורק צפויה לספוג את הפגיעה הקשה ביותר בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב, לפי התחזית, בעקבות גלי הפיטורים במגזר הפיננסים. לפי הדו"ח, שהוכן בשיתוף עם חברת המחקר גלובל אינסייט, ניו יורק צפויה לאבד 181 אלף משרות ב-2009, בנוסף לעשרות אלפי משרות שאיבדה העיר בשנה שעברה.



העיר לוס אנג'לס, לפי התחזית, תאבד 164 אלף משרות ב-2009 בעקבות הנפילה החדה במחירי הבתים שפגעה קשות ב-2008 בכלכלת קליפורניה. לאחר ניו יורק ולוס אנג'לס תסבול מיאמי מהעלייה החדה ביותר במספר המובטלים, עם צפי לירידה של 85 אלף במספר המועסקים. העיר שיקגו צפויה לאבד ב-2009 80 אלף משרות.

לפי הארגון, המורכב מראשיהן של ערים בעלות אוכלוסיה של יותר מ-30 אלף תושבים בארה"ב, שיעור האבטלה יעלה על 10% ב-70 ערים בארה"ב, בהן דטרויט ואזור סן ברנרדינו בקליפורניה. בערים גדולות אחרות, כמו דנבר וסנט לואיס, יעלה שיעור האבטלה על 9%.



רק חמישה אזורים מטרופוליטניים מתוך 363 אזורים מטרופוליטניים בארה"ב, לפי הדו"ח, ירשמו עלייה קלה בלבד בשיעור האבטלה, בהם העיר איתקה במדינת ניו יורק, העיר פיירבנקס באלסקה והעיר סנט ג'ורג' במדינת יוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully