וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שטראוס רכשה 53 דונם בהוד השרון

גיא ליברמן

19.1.2009 / 10:26

חברה בת של המשפחה רכשה קרקע חלקאית במערב הוד השרון, שאם תופשר, ניתן יהיה לבנות עליה 150 קוטג'ים

חברה בת של משפחת שטראוס, שבשליטת רוני צברי, חתמה על עסקת קומבינציה עם בעלי קרקע חקלאית בדרום מערב הוד השרון, שעליה ניתן יהיה לבנות 150 קוטג'ים. לפי העסקה, יקבלו בעלי הקרקע, משפחה מאיטליה, 43% מהתמורה שתתקבל ממכירת הנכסים במתחם. כיום לא ידוע אם תשווק משפחת שטראוס קרקעות לבנייה עצמית, או שתיזום בניית קוטג'ים בעצמה ותמכור אותם.

המתחם כולל 53 דונם ברמת הדר, בין הרחובות אשל והדסים, איזור הנחשב לאחד היוקרתיים בעיר. בשוק הנדל"ן של הוד השרון יודעים לספר כי בשנים האחרונות פעל אבי המשפחה, שהחזיק בקרקע שנים רבות, לקדם תוכנית לשינוי ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים, אלא שעד כה לא שונה הייעוד.

לפני כמה שנים נפטר האב, שעל יורשיו נמנים כמה עשרות בני משפחה שביקשו לקדם את העסקה. הקרקע הוצעה למכירה כמה שנים, ובאחרונה נחתם הסכם בין משפחת שטראוס לבעלי הקרקע. מימוש העסקה מותנה בהפשרת הקרקע.

העסקה בוצעה על ידי חברת ר.צברי פיתוח והשקעות, שבבעלות רוני צברי, בעלה של נאוה מיכאל, בתה של רעיה שטראוס. צברי ייוצג בעסקה על ידי עו"ד אלדד כורש ממשרד עו"ד עמית פולק מטלון, ובעלי הקרקע ייוצגו על ידי עו"ד יורם הורן.

שווי של 5,500- 5000 שקל למ"ר

אנשי נדל"ן מעריכים, כי לאחר הפשרת הקרקע יהיה שווי המתחם דומה לקרקעות סמוכות שכבר הופשרו. כך, למשל, מתחם ארליך, שבבעלות אבינועם ארליך, הנמצא בסמוך וכולל כ-60 דונם, מציע כיום למכירה מגרשים של כרבע דונם לבנייה עצמית, לפי 5,000-5,500 שקל למ"ר. מחירם של קוטג'ים בנויים במתחם נאמד ב-3 מיליון שקל.

לפי אומדן זה, שווי העסקה יסתכם בכ-70 מיליון שקל לאחר הפשרת הקרקע וביצוע הפקעות לצורכי ציבור (דרכים וכדומה). אנשי נדל"ן בהוד השרון מעריכים כי המשפחות לא יתקלו בקשיים לשינוי ייעוד הקרקעות, שכן כמה מתחמים סמוכים כבר עברו הליכים כאלה.

צברי ונציג המשפחה של בעלי הקרקע אישרו את קיום העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully