וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה חשפה תוכנית סיוע שנייה ב-3 חודשים למגזר הבנקים החבול

סוכנויות הידיעות

19.1.2009 / 10:38

במסגרת התוכנית, הבנקים יוכלו לבטח את עצמם נגד הפסדים הנובעים מנכסים רעילים



שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, חשף היום תוכנית סיוע שנייה ב-3 חודשים למגזר הבנקים החבול במדינה. במסגרת התוכנית, יוכלו הבנקים לבטח את עצמם נגד הפסדים בני"ע מגובי משכנתאות ונכסים רעילים. משרד האוצר אמר גם כי יגדיל את הנתח שלו ברויאל בנק אוף סקוטלנד, שהוא כיום 58%. בנוסף, תרחיב הממשלה את התוכנית של הבנק המרכזי של בריטניה להזרמת כסף למערכת הפיננסית.



במסגרת התוכנית הבריטית, הבנקים יתבקשו לאתר את הנכסים המסוכנים ביותר שלהם, ולבטח אותם באמצעות הממשלה תמורת עמלה. לאחר הביטוח, הבנקים ימשיכו אמנם לשאת באחריות להפסדים ראשוניים, אך הם ייהנו מתקרה להפסדים הללו, שתסייע בהגברת הביטחון בהם.



"ההשלכות של התוכנית הנוכחית על כספי הציבור יהיו זמניות לכל היותר, משום שההשקעות (של הממשלה במוסדות פיננסיים) יישמרו רק כל עוד יהיו נחוצות על מנת להבטיח יציבות ולהגן על משלמי המסים", אמר משרד האוצר.



הצעדים החדשים מהווים תוספת של לפחות 100 מיליארד ליש"ט (149 מיליארד דולר) ל-250 מיליארד הליש"ט שהקצה באוקטובר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, לחיתום המערכת הפיננסית החנוקה בחובות אבודים.



הצעדים הללו מחזקים את אחיזת הממשלה בענפי הבנקאות הצרכנית והתאגידית, וחושפים את משלמי המסים להפסדים של מאות מיליארדי דולרים.



"מדובר בתהליך הדרגתי של הלאמה", אמר לבלומברג דני גבאי, כלכלן לשעבר בבנק המרכזי של בריטניה ומנהל פאתום פייננשל קונסלטינג. "תוכנית הביטוח תעזור, אבל הם מתמודדים עם הסימפטומים ולא עם הגורמים של המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully