וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: לא מתפתחת בועה באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב

TheMarker

19.1.2009 / 10:43

לדברי אנליסט בית ההשקעות מיטב, רון אייכל "מחירה של ה-UST אמור לשקף את שיעור הצמיחה של הכלכלה בטווח חייה, כיוון ששיעור הצמיחה מהווה את הפירות שהכלכלה מייצרת, כלומר הדיווידנד, ושאותו ניתן לחלק"



בשבועות האחרונים התעורר דיון בקרב המשקיעים בנוגע לאיגרות החוב של ממשלת ארה"ב. ההערכות מדברות על בועה חדשה שמתפתחת באיגרות האוצר של ארה"ב. ההנחה מתבססת על ההנחה הפשוטה שלאור הביקוש הגובר לאיגרות אלו בשל הביטחון היחסי שהן מציעות יורדת התשואה עליהן אל מתחת לאפס למרות שמחיר הנייר עצמו עולה.



בבית ההשקעות מיטב מאמינים שהבועה היחידה כרגע היא הסיפור על כך שנוצרת בועה באג"ח ממשלת ארה"ב ואין כמעט קשר בין בועה פיננסית ובין מחירי ה-UST.



לדברי אנליסט בית ההשקעות מיטב, רון אייכל "מחירה של ה-UST אמור לשקף את שיעור הצמיחה של הכלכלה בטווח חייה, כיוון ששיעור הצמיחה מהווה את הפירות שהכלכלה מייצרת, כלומר הדיווידנד, ושאותו ניתן לחלק".



מכאן שבתקופה של תקופה של צמיחה גבוהה, כאשר לכלכלה הרבה פירות איגרות החוב של המדינה נסחרות בתשואה לפדיון גבוהה וההיפך בתקופה של מיתון.



לפיכך טוען אייכל כי "אם נניח כי הצמיחה הכלכלית היא מסביר טוב לתשואה בה נסחרת איגרת החוב ל-10 שנים אזי בראיה לשנה הקרובה הצמיחה הנומינלית צפויה להיות שלילית – שילוב של התכווצות של 1.5% בכלכלה האמריקאית וירידה של 0.5% במדד המחירים לצרכן. בראיה לשנת 2010, שיעור הצמיחה הנומינלי צפויה להיות עד 1.5%".



ה-UST ל-10 שנים צריכה להיסחר בטווח הארוך בתשואה לפדיון של כ-5.5% המגלמת צמיחה ריאלית של 3.5% ואינפלציה של 2%. אולם, בטווח הקצר מחירה מגלם בצורה טובה את הצמיחה הכלכלית.



לדברי אייכל "אין ספק, כי המחיר הנוכחי הוא לא זה שהיינו מצפים בשיווי משקל של הטווח הארוך. לפיכך, ה-UST ירשמו הפסדי הון בשנים הקרובות. יחד עם זאת, הואיל ולפחות בשנתיים הקרובות ובמיוחד ב-2009, קצב הצמיחה יהיה רחוק משמעותית מזה הפוטנציאלי אפילו שלילי בשנת 2009, איגרת החוב ל-10 שנים אינה נסחרת במחיר בועתי כלל".



במיטב מעריכים כי אם מוסיפים למשואת המחיר את העובדה כי שאנו נמצאים בעיצומו של משבר קשה מאוד המתאפיין בבעיית אמון, קריסת בנקים, מחנק אשראי, בריחה לנכסים בטוחים וצפי להרחבות מוניטריות באופק הנראה לעין, קרנן של איגרות החוב הממשלתיות רחוק מלהתעמעם.



ההוכחה הניצחת בעיני כלכלני מיטב לכך שאיגרות החוב של ממשלת ארה"ב רחוקות מלהיות בועה נמצאת גם בדבריו של ביל גרוס, מנהל ההשקעות בקרן PIMCO, ביל גרוס אמר כי הוא מתכוון להגדיל את אחזקותיו באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully