וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: צפי לירידה של 0.4% במדד ינואר; האינפלציה ב-2009 תעמוד על 1%

TheMarker

19.1.2009 / 10:58

לגבי מדד פברואר מעריכים בבנק כי הוא צפוי לרדת ב-0.3%. הוא יושפע בעיקר מהוזלות במחירי המזון ומירידה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה עם המשך מכירות סוף העונה. מנגד תמשך העלייה בשיעור מתון בשאר סעיפי המדד



מדד ינואר צפוי לרדת בשיעור של 0.4%, כך מעריכים היום כלכלני בנק הפועלים בתחזית שמפרסם הבנק. כלכלני הבנק מאמינים כי הוא יושפע במידה רבה מההוזלה במחירי הדלק (5%), המכוניות, ההוצאה על נסיעות לחו"ל וחלק ממוצרי המזון.



כמו כן מעריכים בבנק כי צפויה ירידה עונתית חדה במחירי ההלבשה וההנעלה עם תחילת מכירות סוף עונת החורף. מנגד משערים בפועלים כי תימשך עלייה מתונה בעלות הדיור בבעלות הדיירים. בנוסף יעלו בהתאם להתנהגות העונתית מחירי התוצרת החקלאית הטרייה וכן תעריפי התחבורה הציבורית ב-3% בתחילת החודש.



לגבי מדד פברואר מעריכים בבנק כי הוא צפוי לרדת ב-0.3%. הוא יושפע בעיקר מהוזלות במחירי המזון ומירידה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה עם המשך מכירות סוף העונה. מנגד תמשך העלייה בשיעור מתון בשאר סעיפי המדד.



לפי תחזיות כלכלני הבנק, שיעור האינפלציה החזוי לשנת 2009 הוא 1.0%. וכעת גם לשנים עשר החודשים הקרובים. לדברי כלכלני הבנק "רמת אינפלציה זו היא בסף התחתון של תחום יעד האינפלציה שקבעה הממשלה. היא מבוססת על המשך המיתון והירידה בביקושים בארץ ובחו"ל. הסיכונים סביב התחזית אינם סימטריים, וסטייה ממנה כלפי מטה נראית עתה סבירה יותר מההפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully