וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות מגזר הפיננסים מובילות את אירופה לעליות; לונדון מטפסת ב-2.1%

גור סלומון

19.1.2009 / 11:55

עליות גם במניות חברות הכרייה; מניית BHP ביליטון מוסיפה 3.1%



עליות חדות נרשמות בבורסות אירופה בהובלת מניות מגזר הפיננסים, לאחר ששר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, חשף היום תוכנית חילוץ שנייה ב-3 חודשים למגזר הבנקים החבול במדינה ובכך חיזק את ביטחון המשקיעים. במסגרת התוכנית, יוכלו הבנקים לבטח את עצמם נגד הפסדים בני"ע מגובי משכנתאות ונכסים רעילים.



גם ממשלת דנמרק תרחיב את חבילת סיוע החירום שלה והיום הודיעה כי תזרים 100 מיליארד קרונות (17.8 מיליארד דולר) לבנקים במדינה. בורסת לונדון עולה ב-2.1%, בורסת פרנקפורט מוסיפה 1.6% ובורסת פאריס מטפסת ב-1.4%.



מניית ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, מזנקת ב-12% לאחר שהבנק הודיע כי הוא צופה לדווח על רווחים ב-2008 הגבוהים בהרבה מתחזיות האנליסטים. מניית UBS עולה ב-1.3%. מניית קומרצבנק מוסיפה 2.4%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד צונחת ב-24% בעקבות פרסומים שהבנק צפוי לדווח היום על הפסדים של 25 מיליארד ליש"ט (37.3 מיליארד דולר) בשנת 2008 - ההפסד הגדול ביותר בתולדות בריטניה התאגידית.



עליות נרשמות גם במניות חברות הכרייה בעקבות העליות במחירי המתכות. מניית BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עולה ב-3.1%. מניית ריו טינטו מטפסת ב-4.7%. מניית אנגלו אמריקן מוסיפה 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully