וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני מהפך בדירוג משרדי הפרסום: יהושע TWA הצליח לעקוף את משרד ראובני פרידן

TheMarker

19.1.2009 / 7:02

בראשונה מזה שנים יורד ראובני פרידן למקום השביעי



ב-2008 חל בקרב משרדי הפרסום הבינוניים-גדולים מיני מהפך: יהושע TWA הצליח לעקוף את משרד ראובני פרידן, שיורד בראשונה זה שנים למקום השביעי.



פובליסיס-אריאלי ופוגל אוגלבי, שניים ממוסדות הפרסום הוותיקים והמוכרים, עברו שנה לא קלה. פוגל איבד 41% מהיקף הפעילות שלו ב-2008, ואריאלי איבד 33% מהפעילות, לאחר שהיו במשך שני עשורים מעמודי התווך של הענף. כעת הם הידרדרו במורדות דירוג משרדי הפרסום למקום 17 ו-19 - אריאלי עם היקף פעילות של 66 מיליון שקל ופוגל עם היקף פעילות של 63 מיליון שקל.



אריאלי איבד תקציבי עוגן כמו במבה וביסלי של אסם, מזגני תאדירן קרייר, ובנק לאומי - הלקוח הגדול ביותר של המשרד. פוגל איבד את תקציב המשביר החדש לצרכן, והיקפי הפעילות של מרבית לקוחות המשרד צומצמו באופן משמעותי , בהם מוטורלה, אלדן, DHL, לי קופר ומחלבות גד.



שני משרדים ותיקים, שכיכבו במשך שנים בטבלאות 20 המשרדים הגדולים, נעלמו מהן: פרסום גולן, שהיה אחראי על כמעט כל פרסום סרטי הקולנוע, מרבית מתקציביו פוזרו בין משרדי הפרסום, ופרסום דחף, שזוהי הפעם הראשונה שאינו מופיע בטבלאות משרדי הפרסום הגדולים.



זהו סממן בולט בחילופי הדורות בתעשייה, מהלך שהתחדד בשנתיים האחרונות. משרדים הבולטים בגידול שלהם הם צעירים יחסית, כמו ענבר-מרחב-שקד - המדורג במקום 20 עם מחזור בהיקף 60 מיליון שקל - שהוקם לפני כארבע שנים בלבד וכיום מנהל מחזור שנתי מעט נמוך מזה של פוגל אוגליבי, שמעוני-פינקלשטיין ואריאלי הוותיקים.



גם ברוקנר-נטע-יער, שקיים במתכונתו הנוכחית זה כשנתיים, צמח משמעותית והגיע למקום 14 בדירוג, עם פעילות של 75 מיליון שקל בשנה, לאחר גידול של כ-87% בהיקף הפעילות בזכות לקוחות בהם פג'ו ומימון ישיר. השנה בלט המשרד בנוכחות לא מבוטלת בפרסום בטלוויזיה, ולכן נכנס בראשונה לדירוג 20 הגדולים. גם רגב קוויצקי הצליח להציג ב-2008 גידולים מרשימים של כמעט 50% בהיקף הפעילות - ל-71 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully