וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הפרסום של הממשלה כמעט הוכפל ב-2008 - והגיע ל-107 מיליון שקל

TheMarker

19.1.2009 / 7:02

הקמפיינים שהפיקה לשכת הפרסום הממשלתית הזניק אותה היישר למקום ה-11 בדירוג משרדי הפרסום



תקציב הפרסום של גופי הממשלה כמעט והוכפל ב-2008 לעומת ל-2007. היקף הפרסום זינק ב-80% והגיע לתקציב של 107 מיליון שקל. אוסף של קמפיינים שהפיקה לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) הזניק אותה היישר למקום ה-11 של דירוג משרדי הפרסום, בעוד שבשנים קודמות היא דשדשה לרוב בחלקה התחתון של הטבלה.



בין הקמפיינים הבולטים שערכה לפ"מ ב-2008 היו קמפיין לעידוד חיסכון במים ("ישראל מתייבשת"), סדרת קמפיינים לבטיחות בדרכים, הבחירות המקומיות שהביאו עמן קמפיין המעודד אזרחים להצביע - ללא הצלחה משמעותית. חגיגות שנת השישים למדינה יצרו אף הן קמפיין טלוויזיה גדול, וקמפיין גדול נוסף לעידוד הציבור לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין, קמפיין שמשודר גם בימים אלו.



בקרוב יעלה קמפיין גדול נוסף של משרד האוצר - אף הוא באמצעות לפ"מ - לעידוד חיסכון לפנסיה, בכיכובו של עידו רוזנבלום. לאורך שנים נשמעו טענות נגד קיומה של לפ"מ, כשהטענה המרכזית של משרדי הפרסום היתה שלפ"מ מיותרת, שאין לה את היכולות המקצועיות לנהל קמפיינים גדולים ולכן לרוב היא משתמשת בגורמים חיצוניים מתעשיית הפרסום כדי לייצר את האסטרטגיה והקריאייטיב.



גם בכל הקשור למחירי רכש מדיה, טוענים ראשי משרדי הפרסום הגדולים, לפ"מ אינה מסוגלת לספק מחירים תחרותיים לאלה שהם משיגים. הטיפול הנכון בקמפיינים ממשלתיים צריך להיעשות, לדעתם, באמצעות מכרזים בין משרדי הפרסום הפרטיים. מאידך, טוענים אנשי לפ"מ, יש הכרח לקיומו של משרד פרסום ציבורי-ממשלתי, שאינו מונע מאינטרסים של רווח ועמלות, אלא על בסיס מה שנכון ומתאים לזרוע הממשלתית שעבורה הוא עובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully