וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל יוצאת לגיוס של 200 מיליון דולר בחו"ל; תחל מחר ברוד-שואו בלונדון ובניו-יורק

אבי בר-אלי

19.1.2009 / 12:27

המדובר בהנפקת אג"ח למוסדיים בהובלת ג'יי-פי מורגן וסיטי-בנק



למרות המשבר העולמי בשווקים, יוצאת חברת החשמל לגיוס חוב בחו"ל: ל-TheMarker נודע כי מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, החליט לצאת לגיוס של 200 מיליון דולר בהנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים בחו"ל. מחר, תצא הנהלת החברה לרוד-שואו בלונדון ומחרתיים תגיע לניו יורק. את הגיוס יוביל סמנכ"ל הכספים של החברה, הראל בלינדה, באמצעות בנקי ההשקעות ג'יי-פי מורגן וסיטי בנק.



מדובר בגיוס חלקי ממסגרת חוב של 1 מיליארד דולר שאישר דירקטוריון החברה לפני כחודשיים. לפי הערכות, מדובר בגיוס ראשון אשר נועד לבחון את תנאי השוק על רקע חשש החברה מריביות גבוהות יחסית בעת זו.



חברת החשמל נדרשת מדי שנה לגיוסי הון בסך 4 מיליארד שקל עבור מימון תוכנית הפיתוח של החברה, וכן להחזרי חוב בגין נטילת הלוואות או הנפקת איגרות חוב. עם זאת, פרישת ההחזרים של חברת החשמל מורה על לוח סילוקים לא ישר - כאשר בשנת 2009 יעמוד סך ההחזרים לו מחויבת החברה על 5.9 מיליארד שקל. זאת, כאשר כבר ב-1 במארס 2009 תידרש החברה לפירעון של מספר הלוואות בו זמנית בגובה כ-500 מיליון דולר



לפני מספר חודשים גייסה החברה 250 מיליון שקל מבנק דקסיה-ישראל, ולפני כחצי שנה השלימה גיוס של 1 מיליארד דולר בארה"ב בהנפקה אותה הובילו בנקי ההשקעות סיטי וליהמן ברדרס (שקרס בינתיים). לפני כשבוע, אישר הקבינט הכלכלי-חברתי לחברת החשמל לגייס הון בהיקף 500 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים, שתוביל לידר שוקי הון. מדובר באג"ח בלתי-סחירות וצמודות מדד בעלות מח"מ של 11 שנה.



דובר חברת החשמל סירב להגיב ואמר כי החברה אינה מתייחסת לתוכניותיה העתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully