וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול חדש לצליינים צעירים בארץ הקודש: מנצרת לירושלים על אופניים

עירית רוזנבלום

19.1.2009 / 13:08

במשרד התיירות בונים על התיירות הצליינית המושפעת פחות ממשברים כלכליים וביטחוניים



"לבקר בארץ הקודש ולבנות בה גשרים של דיאלוג ושלום". כך קרא בסוף השבוע מונסיניור ליבריו אנדריאטה, ראש ארגון הצליינות של הוותיקן, לצליינים, במסגרת מסיבת עיתונאים של משרד התיירות ביריד הצליינות הראשון בעולם, שננעל אמש ברומא.



פייר בטיסטה פיצבאלה, הממונה על המקומות הקדושים בארץ הקודש, קרא אף הוא במסיבת העיתונאים באמצעות שיחת ועידה בווידיאו לבוא ולבקר: "ישראל בטוחה לצליינים, כל המקומות הקדושים פתוחים ובטוחים לביקור ולעליה לרגל, בואו לבקר בארץ הקודש".



בחודש מאי הקרוב צפוי האפיפיור לבקר בישראל ובמשרד התיירות רואים חשיבות רבה בביקור זה, בעידוד התיירות הצליינית והנוצרית בכלל לישראל. ביקורו של האפיפיור הקודם בישראל בשנת 2000 היווה זרז לקפיצת מדרגה של התיירות לישראל, שנקטעה בשל האינתיפאדה השנייה.



יריד JOSP - פסטיבל קתולי חגיגי, התקיים השנה לראשונה על ידי מארגן הצליינות הרשמי של הוותיקן - אופרה רומנה פלגרינג'י, הנחשב למארגן הצליינות המוביל מאיטליה לישראל. היריד התקיים ב-18-14 בינואר במרכז הירידים ברומא, בחסות הוותיקן והכס הקדוש, במטרה לעודד את קהל המאמינים של הכנסייה לבקר במקומות הקדושים בראשם רומא, ירושלים וסנטיאגו דה-קומפוסטלה, אתר העלייה לרגל בספרד.



ב-2008 ביקרו בישראל שני מיליון תיירים נוצרים, מתוכם כמיליון צליינים, גידול של פי 2 לעומת שנת 2007. מרבית הצליינים נוהגים לבקר בבית לחם, אך גם בכותל המערבי, באתרים נוצרים בירושלים דוגמת כנסיית הקבר, ויה דולורוזה, הר הזיתים וכן בכפר נחום.



במסגרת היריד חנכה אופרה רומנה, במשותף עם משרד התיירות וחברת אל-על, מסלול חדש המיועד לצליינים צעירים: "מנצרת לירושלים - על אופניים", במסגרתו יבקרו צליינים צעירים במקומות הקדושים, תוך חוויה של רכיבה על אופניים. במשרד התיירות בונים על התיירות הצליינית שמושפעת פחות מתיירות רגילה ממשברים כלכליים ובטחוניים.



בכירי הוותיקן ורומא קיימו ביקור מיוחד בביתן הישראלי וצפו בסרט על ירושלים ב"מעלית הזמן". כן הציגו בביתן הישראלי גורמי תיירות מישראל את אפשרויות הביקור באתרי התיירות הנוצרים - נצרת, סובב כנרת וירושלים ואלה זכו לעניין רב מצד המבקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully