וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף בליברליזציה בענף התעופה: ישראל וגרמניה חתמו על הסכם תעופה חדש

זוהר בלומנקרנץ

19.1.2009 / 13:09

על פי ההסכם תוכל כל מדינה למנות 2 חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים בכל אחד מהיעדים בין המדינות



צעד נוסף בליברליצזיה בענף התעופה: ישראל וגרמניה חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות, לבד מאל על ולופטהנזה, להפעיל טיסות קו סדירות בין שתי המדינות - כך מסר אתמול מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.



על פי ההסכם החדש, תוכל כל מדינה, למנות שתי חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים בכל אחד מהיעדים שבין ישראל לגרמניה. ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל עד 30 טיסות נוסעים סדירות בשבוע, לעומת 18 טיסות עד כה. בכך, נפתרה למעשה המחלוקת בענין תוספת הטיסות שביקשה חברת לופטהנזה הגרמנית לבצע ממינכן לנתב"ג, שנתקלה בהתנגדות ישראל.



כמו כן, ניתנת אפשרות להפעיל טיסות מיעדים חדשים בגרמניה. אחד הסעיפים בהסכם החדש מאפשר לראשונה לשתי המדינות, להפעיל טיסות מטען סדירות ביניהן. בשלב ראשון, כל צד יוכל להפעיל שבע טיסות מטען שבועיות. כמו כן, מאפשר ההסכם למובילים ישראליים וגרמניים, הפעלת טיסות בקוד משותף ("קוד שרינג") עם מדינה שלישית.



לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, "ההסכם מבוצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. הוא יאפשר לשר התחבורה, שאול מופז, למנות חברות תעופה ישראליות כמוביל שני נקוב (רשמי) בשלושת הקווים של חברת אל על, המופעלים כיום בין ישראל לגרמניה: נתב"ג - פרנקפורט; נתב"ג - מינכן; ונתב"ג - ברלין, וכן בקווים כמובילים נקובים, בקווי תעופה נוספים, כגון: שטוטגרט, קלן, המבורג והנובר. ההסכם יובל לגידול משמעותי ברמת התחרות ובתנועת הנוסעים לישראל וממנה".



ברשות התעופה האזרחית (רת"א) מעריכים, כי ההסכם יוביל להפעלת שירות חדש של טיסות נוסעים סדירות גם על ידי מובילים גרמניים חדשים, בקווים הקיימים ובקווים החדשים.



הסכם התעופה החדש בין ישראל לגרמניה הוא ההסכם התשיעי במספר שנחתם במהלך השנתיים האחרונות, הכולל יישום של מדיניות פתיחת שמיים לתחרות בצורה הדרגתית.



להסכם עם גרמניה קדמו הסכמי תעופה חדשים ברוח זו עם בריטניה, בלגיה, צרפת, סלובקיה, רוסיה, דרום קוריאה, איטליה ואוקראינה, בהם סוכם על הגדלת מספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות בקווים לישראל וממנה, וכן על הגדלה משמעותית במכסת התדירויות.



יצויין כי ב-2008 נחתם הסכם תעופה 'אופקי' עם האיחוד האירופי, המעדכן את הסעיפים בהסכמים הבילטרליים בין ישראל למדינות האיחוד, המתייחסים לבעלות ושליטה על מוביל נוקב והצפוי להוביל לגידול במספר החברות ממדינות האיחוד, שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות לישראל.



חברת התעופה לופטהנזה הודיעה אתמול, כי תחדש את קו טיסותיה הסדיר ממינכן לנתב"ג, מעונת הקיץ הקרובה, בעקבות חתימת הסכם התעופה החדש בין ישראל לגרמניה. לדברי מנכ"ל חברת התעופה הגרמנית בארץ, עופר קיש, לופטהנזה תפרסם בקרוב את מספר הטיסות, לוח הזמנים וסוג המטוס, שתפעיל בקו ממינכן ארצה. קיש ציין כי "למרות המשבר הכלכלי המחריף ברחבי העולם והחשש מפגיעה בתיירות הנכנסת, בעקבות האירועים הביטחוניים, לופטהנזה מאמינה בשוק הישראלי ותמשיך לפעול לעידוד תנועת התיירות לישראל, כפי שהיא עשוה ברציפות מאז החלט לטוס לישראל ב-1968". עוד הוסיף קיש כי "הגדלת מספר הטיסות הסדירות של לופטהנזה לישראל וממנה היא צעד חשוב לחיזוק קשרי המסחר, התרבות, והתיירות בין גרמניה לישראל".



על פי נתוני רשות שדות התעופה, הטיסה החברה ב-2008 כ-392 אלף נוסעים לארץ וממנה - ירידה של 2.41% לעומת מספר הנוסעים שהטיסה לישראל וממנה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully