וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים חרדים תובעים 2.5 מיליון שקל מאילן מורגן שנעצר בארץ בחשד להונאה בנוסח מיידוף

הילה רז

19.1.2009 / 13:20

מורגן נעצר בשבוע שעבר על ידי הרשות לני"ע בחשד לביצוע הונאת פונזי במיליוני שקלים


21 משקיעים חרדים ששילמו לאילן מורגן כספים על מנת שישקיע בעבורם תובעים את מורגן וארבע חברות בבעלותו ב-2.55 מיליון שקל. יחד עם התביעה, הוגשו בקשה להטיל עיקולים זמניים. בית המשפט נעתר לבקשה והטיל עיקולים זמניים על נכסי הנתבעים.

בשבוע שעבר נעצר מורגן, בחשד כי ביצע עבירות דומות לאלו בהן מואשם ברנרד מיידוף, על ידי רשות ני"ע, בחשד לביצוע עבירות חמורות על דיני ניירות ערך, ובהן תרמית. לטענת התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד איתמר כץ ודוד קוגן ממשרד שקל ושות', הם התפתו להלוות למורגן ולחברות סכומים נכבדים לאחר שמורגן הבטיח להם תשואת ריבית על כספם שלא תפחת מ-36% לשנה. לדבריהם, מורגן הציג עצמו כבעל רישיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות וטען כי קיבל את התעודה על סמך תעודת יושר.

לפי התביעה, במהלך 2008 פעל מורגן לגיוס כספים לבית ההשקעות במגזר החרדי, באמצעות פרסומים שונים בבתי כנסת, הפצת עלונים, בשיחות מסדרון ותוך הסתייעות במשווקים, אף הם אנשים חרדים. מורגן הבטיח למשקיעים כי מדובר בהלוואה בלבד, הנושאת תשואה מובטחת נטולת סיכון על ההשקעה, שנעה בין 24% ל-36% בשנה. כן הובטח למשקיעים החזר קרן ההלוואה ותשלום התשואה הגבוהה על ידי שיעבוד נכסים פיננסיים שלו ושל החברות בשווי שלא יפחת מ-170% מסכום ההשקעה. עוד הובטח, כי על מנגנון השעבוד יפקח עורך דין וכי בית ההשקעות יתרום 10% מרווחיו השנתיים לצורכי צדקה.

לגרסת התובעים, על יסוד הבטחות אלו הם ניאותו להלוות לבית ההשקעות את כל חסכונותיהם שחסכו פרוטה לפרוטה במשך שנים. חלקם אף נטלו חלק מן התובעים הלוואות, שאת כספיהן גלגלו לבית ההשקעות.

מהתביעה עולה כי בתחילה השתמש מורגן בהסכם הלוואה בן שני עמודים שנערך כביכול בין המלווה לבין תאגיד בשם "מורגן לומברד ממונות ונאמנות בע"מ", אף שמדובר בשם פיקטיווי לחלוטין, שכן מעולם לא היה קיים תאגיד כלשהו בשם זה.

למרות התחייבותו המפורשת, קובלים התובעים, מורגן לא נתן בטוחות כלשהן להבטחת כספי ההשקעה ולא שיעבד נכסים כלשהם. בנוסף התברר כי אף עורך דין אינו מעורב בעסקה ואינו מפקח על ביצועה.
מורגן שב והבטיח כי הוא פועל במרץ להשלמת תהליך השעבוד ולמינוי נאמן שיפקח על ביצועם של הסכמי ההלוואה ויצר מצג כי הוא מנהל משא ומתן אינטנסיווי מול בנק דיסקונט, על מנת שהנאמנות על פי הסכמי ההלוואה תיעשה בחסות הבנק.

לאחר פרסומים על מעצרו, התברר לתובעים כי נפלו קורבן למצגים הכוזבים של מורגן, ולכן החליטו לבטל לאלתר את הסכמי ההלוואה ולדרוש את השבת כספם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully