וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים צופים המשך ההידרדרות בכלכלה העולמית

שמואל שוסטר

19.1.2009 / 16:22

ההערכה: למרות סיכוי גדול לגל נוסף של ירידות קיימות לא מעט הזדמנויות השקעה בעולם ובמיוחד בסין



למרות הירידות החדות שנרשמו בשווקים הפיננסיים ב-2008 בבית ההשקעות כלל פיננסים, עדיין לא רואים את הסוף. להערכתו של האנליסט אמיר כהנוביץ, "משקלם של הגודמים השליליים עדיין כבד מאד מבחינה ריאלית, ולכן אנו צופים המשך ההידרדרות".



עם זאת, לדבריו, "השוק כבר תימחר חלק גדול מהגורמים הללו, ולכן, על אף שקיים סיכוי גדול לגל ירידות נוסף השנה - בשל מבנה המחזוריות הכלכלית שלאחר גל הירידות המרכזי מגיע גל ירידות נוסף, קטן יחסית, שמגלם את ההשפעות הבלתי נצפות של המשבר. אנו מאמינים כי כבר כיום קיימות הזדמנויות רבות להשקעה בעולם, ובמיוחד בסין".



בבית ההשקעות מונים מספר גורמים שעשויים לתמוך ביציאה מהמשבר, ובהם: התמתנות בבעיית הנזילות ומצוקת האשראי; תחילת יישום ההרחבות הפיסקליות בעולם; קונצנזוס כלכלנים שתומך בחזרה לצמיחה ברבעון השלישי של 2009; והתייצבות ענף הפיננסים, לצד האטה בקצב המחיקות. מנגד' מונים בבית ההשקעות את הגורמים השליליים' ביניהם: אינדיקטורים מקרו-כלכליים שליליים; המשך פגיעה בסקטור הנדל"ן; התנפחות הגירעונות הממשלתיים ועליית סיכוני המדינות; סכנה ליציבות סקטור הרכב העולמי; דפלציה; ירידה ביכולת להשתמש בנשק הריבית; ירידה בצריכה ובהשקעות בארה"ב; וחוסר אמון הדדי בין העסקים ובחברות הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully