וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על חוק הטיס של משרד התחבורה: ההצעה מתעלמת מהתעופה הקלה והספורטיווית וגוזרת עליהן כליה

זוהר בלומנקרנץ

19.1.2009 / 16:23

כך טוענים בקלוב התעופה לישראל, המונה כ-2,000 טייסים בתעופה ספורטיווית, מטוסים קלים ומצנחי רחיפה



בארגון לתעופה אזרחית שאינה מסחרית, קלוב התעופה לישראל, מותחים ביקורת חריפה על הצעת חוק הטיס שהכין משרד התחבורה, שאמור להסדיר את התעופה האזרחית בישראל, על כל היבטיה. ל-TheMarker נודע, כי שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, הוזמן להיפגש בדחיפות עם ראשי הקלוב, שביקשו לשטוח בפניו את טענותיהם לגבי החוק החדש, שהעובדה כי לא היה קיים עד היום היא אחת הסיבות שהביאו את רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) להוריד את דירוג רמת בטיחות התעופה של ישראל.



במכתב לשר המשפטים, מפרט מנכ"ל קלוב התעופה לישראל, עמרי טלמון, את הפגמים בחוק החודש, לפי דעתם של חברי ארגונו, המונה כ-2,000 טייסים. קלוב התעופה עוסק בתעופה כללית ­לתעופה אזרחית שאינה מסחרית, כגון תעופה ספורטיווית, מטוסים קלים ומצנחי רחיפה.



"הצעת חוק זו, אינה ראויה כלל ולוקה בכמה חסרונות בסיסיים ביותר", כתב לשר המשפטים. "חסרים בה כמה נושאים מהותיים הדרושים לקידום התעופה ובטיחות התעופה כגון זכותם של אזרחי המדינה לעסוק בתעופה וחובת המדינה להעמיד לרשותם תשתיות הולמות, לרבות שימוש במרחב אווירי מוסדר".



בנוסף, לטענת הקלוב, עד כה היה בישראל חוק מנדטורי ותקנות מיושנות בעניין התעופה האזרחית. ואולם, החוק החדש, לטענתם, מתמקד בתחום התעופה המסחרית ומזניח את שאר הענפים התחום, ובכך מפלה אותם לרעה. "כך הופך התחום לדיקטטורה מוחלטת של משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, ללא כל בקרה ציבורית ומבלי לתת לגורמי התעופה הזדמנות להשמיע את דברם".



"ההצעה מתעלמת לחלוטין מהתעופה הקלה והספורטיווית וגוזרת עליהן כליה. התעופה הקלה והספורטיווית מהוות את עיקרה של התעופה הפנים ארצית, במספר כלי הטיס ובמספרי הטייסים, ההמראות והנחיתות והשימוש בנתיבי האוויר. ענפים אלה מהווים כיום בחו"ל את מנועי הצמיחה של התעופה, ולגביהם מתגבשת גישה שונה מהכללים הנוקשים המסורתיים הנהוגים במידה רבה, ולעתים מיותרת לחלוטין, בתעופה. לא ייתכן שחוק טיס יתעלם מההתפתחויות אלה, שאינן תחזיות ערטילאיות לעתיד, אלא מתרחשות כאן ועכשיו".



ראש אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה: "חוק הטיס נמצא כיום בעבודה מואצת ברשות התעופה האזרחית. בשבוע שעבר סוכמו כל הנקודות המצריכות התייחסות מיוחדת של גופי התעופה השונים, בהם גם קלוב התעופה. לאחר שיושלם נוסח החוק, הוא יובא לפני כל גורמי התעופה הרלוונטיים, ובהם קלוב התעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully