וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת טייוואן מחלקת לאזרחים שוברי קנייה בניסיון להמריץ את הכלכלה

סוכנויות הידיעות

19.1.2009 / 16:38

כל אדם מקבל שוברים בשווי 108 דולר; למרות היוזמה, כלכלת טייוואן עשויה להתכווץ השנה ב-2%



כלכלת טייוואן שקועה בהאטה עמוקה, והממשלה החליטה לנקוט באמצעי לא שגרתי: חלוקת שוברי קנייה לכלל האזרחים, בתקווה שייצאו למסע קניות ברחבי האי ויעירו את הכלכלה מתרדמתה.



המשבר הכלכלי הגלובלי לא פסח על טייוואן: הביקוש למוצרי ההיי-טק שהיא מייצרת צנח בחדות במדינות המתועשות כמו ארה"ב.



הממשלה מחלקת שוברי קנייה בשווי כולל של 80 מיליארד דולר טייוואני (2.5 מיליארד דולר) ל-23 מיליון אזרחי האי. תורים ארוכים השתרכו אתמול במרכזי חלוקת השוברים, וכל אדם קיבל שוברים בסך 3,600 דולר טייוואני (108 דולר). לאחר שקיבלו את השוברים, הרבה אנשים המשיכו ישירות לחנויות הכלבו או לסופרמרקטים כדי לקנות מוצרי יסוד.



המהלך בעיקרו נועד להגביר את מכירות הקמעונות, אך גם עסקים אחרים הסובלים מירידה במכירות - חברות תעופה, גני שעשועים, מלונות, מסעדות ובתי הוצאה לאור - מנסים לזכות בנתח מהכספים שהזרימה הממשלה על ידי מבצעי הנחות. ראש העיר טייצ'ונג, ג'ייסון הו, שאסף שוברים למשפחתו בת ארבע הנפשות, אמר כי ירכוש עמם מכונת כושר ויתרום אותה לבית יתומים.



ממשלת טייוואן חזתה בנובמבר צמיחה של 2.12% ב-2009 שתלויה בהצלחתן של חבילות תמריצים שונות, כגון משיכה של יותר תיירים סינים, לעמוד ביעדים שנקבעו. אך יש כאלה המנבאים שהכלכלה עשויה להתכווץ השנה עד 2%.



כאשר הרשויות חשפו בנובמבר את תוכנית שוברי הקנייה, הם אמרו שהיא צפויה להוסיף יותר מ-0.6% לשיעור צמיחת התמ"ג. אבל סגן הנשיא וינסנט סו אמר שהשפעתם של שוברי הקנייה על הכלכלה לא תהיה כה גדולה לאור המציאות הגלובלית. "היינו שמחים אם מכירות הקמעונות הנוספות יוכלו לבלום צניחה תלולה יותר של הכלכלה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully