וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת מתכוונת להעניק סיוע למגזר הרכב המקומי

רויטרס

19.1.2009 / 18:42

הממשל שוקל להזרים הון ליצרניות המכוניות תמורת אחזקות בהן



ממשלת צרפת עשויה להזרים הון למגזר הרכב המקומי, בתמורה לאחזקות ביצרניות המכוניות, אמר היום שר התעשייה הצרפתי, לוק שאטל. שאטל אמר את הדברים לקראת פגישה ביום שלישי, בה יוחלט על צעדים אפשריים.



ביום חמישי אמר נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כי הממשל עשוי להזרים הרבה כספי סיוע למגזר הרכב - אחד המעסיקים הגדולים בצרפת. שרת הכלכלה, כריסטין לגארד, אמרה בשבוע שעבר כי הממשל צפוי להודיע על צעדים להזרמת הון ליצרניות המכוניות ולשיפור המימון לרכישת מכוניות. עם זאת, בראיון שפורסם היום, אמר שאטל כי טרם הוחלט דבר בנושא.



"צרכי יצרניות המכוניות אינם בהכרח בהגדלת הון, אך בתמורה לתמיכה הפיננסית שלנו, לקיחת נתח עשויה להיות עסקה הוגנת", אמר שאטל לעיתון הצרפתי "לה פיגארו". הממשל הצרפתי צפוי להיפגש עם נציגי מגזר הרכב פז'ו-סיטרואן ורנו ביום שלישי ולפרוש בפניהם תכנית לסיוע, בגין הצניחה החדה במכירות כלי הרכב בשל המיתון ומחנק האשראי.



"הנושא העיקרי הוא מה יינתן בתמורה. תכנית הסיוע לא תהיה מתנה. יצרניות המכוניות ייאלצו להתחייב לשמור על אתרי ייצור בצרפת", אמר, והוסיף כי התכנית תכלול גם יצרניות מכוניות זרות אשר להן פעילות ייצור בשטח צרפת.



העיתון "לה פריזיאן", דיווח כי שווי התכנית יהיה 5-10 מיליארד יורו. עוד הוסיף העיתון כי הממשל מוכן להגדיל את הון חטיבות המימון של יצרניות הרכב, ושוקל גם אפשרויות אחרות, כמו דחיית תשלומי המס עבור ספקיות החלפים. כמו-כן, שוקל הממשל רכישת נתח ביצרניות המכוניות.



צרפת נמצאת במגעים עם הנציבות האירופית בנושא, ולגארד אמרה כי ביקשה כבר בשבוע שעבר מהנציבות לתאם את הסיוע האירופי למגזר הרכב. שאטל אמר כי הנציבות מתכוונת להקל את ההגבלות על סיוע, אך יש מגבלות למה שתוכל לאשר. לדבריה, ישנם צעדים שהנציבות אינה מתכוונת להתיר, והיא הביעה התנגדות לסיוע למגזר יחיד. "בכל מקרה", אמרה לגארד, "אנו נפעל במסגרת תכנית נרחבת יותר של האיחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully