וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה לאוצר: יש להעניק פיצויים למפעלים בדרום ולהקל בקבלת הלוואות - בצורה מיידית

צבי זרחיה

19.1.2009 / 20:25

חה"כ אילטוב: "בזמן מיתון על משרד האוצר להעביר סכומים גדולים יותר בשל הקשיים שבזמן זה"



ועדת הכלכלה תובעת להעניק מיידית פיצויים למפעלים בדרום, ולהקל על בעלי העסקים בקבלת הלוואות. בסיור שקיימה היום הוועדה באיזור שדרות קראו חברי הוועדה לאוצר להעניק סיוע למפעלים בשדרות בדומה לזה שניתן למפעלים בצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה. המפעלים בהם ביקרו חברי הכנסת הינם מפעל הולנדיה וקבוצת אלון, הממוקמים בעיר שדרות ומעסיקים מאות של תושבים.



מנהל מפעל הולנדיה, אבי בסטט, טען כי המפעל ספג בזמן האחרון ביטולים רבים בשל אי עמידה בתאריכי יעד, וכן ספג שתי פגיעות של רקטות על משאיות של החברה, ועל אף זאת לא הפסיק המפעל לעבוד וזה בשל רצון העובדים. מפעלים רבים בסביבה, כמו מפעל המתכת קבוצת אלון בו ביקרו חברי הכנסת, היו מושבתים בהוראת הצבא ולכן ספגו הפסדים רבים.



מפעלים נוספים בהם ביקרו חברי הכנסת היו באזור התעשייה הדרומי של אשקלון - מ.כהן מפעלי מתכת ומבשלות בירה ישראל. מנכ"ל מבשלות בירה ישראל, מר משה קטן, אמר כי נדרש סיוע מיידי של הממשלה ומשרד האוצר בפיצויים על ימי המלחמה. חה"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו אמר כי "התנהלות משרד האוצר צריכה להיות הפוכה, כך שבזמן מיתון הוא צריך להעביר סכומים גדולים אף יותר, בשל הקשיים בהתאוששות בזמן כזה", אמר.



הח"כים שמעו מבעלי העסקים תלונות על הבנקים שאינם מוכנים להעניק אשראי ומעלים את הריבית בשל הסיכון שגדל לפי טענתם. "המצב שבו הבנקים לא נותנים אשראי חונק את המפעלים", טען מנכ"ל קבוצת אלון מר שרון אלון, "זה מביא לחוסר יכולת להתאושש מהמצב".



אילטוב טען כי העביר בקשה ליו"ר הכנסת להעלות את הנושא עוד בשבוע שעבר, אך הדבר ניתקל בהתנגדות נחרצת של נציג הקואליציה - ח"כ יואל חסון - על אף שנגיד בנק ישראל יצא כנגד הבנקים באותו נושא. ח"כ אילטוב הבטיח כי יעביר בקשה זו פעם נוספת בתקווה כי נושא זה יאושר.



אילטוב הוסיף כי "הלחימה אולי הסתיימה אבל המערכה על עתיד התעשייה בדרום רק החלה. המצב הביטחוני בשמונה השנים האחרונות והמשבר הכלכלי העולמי הביאו את התעשייה בדרום, שהיא המנוע הכלכלי המרכזי למצב חירום. לצערי, גם משרד האוצר שרוצה לחסוך בפיצויים וגם הבנקים שמעלים את הריבית על האשראי לחברות בדרום, מערימים קשיים גדולים אף יותר ובכך פוגעים באופן ישיר באוכלוסייה".



בהמשך הסיור נפגשו חברי הוועדה עם נציגי התאחדות התעשיניים, נציגי הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, נציגי גני אירועים ואולמות. חברי הוועדה הקשיבו לטענות הרבות שהועלו בנושאים שונים שהמכנה השותף אצל כולם היא הטענה כי רצף האירועים בדרום יחד עם המשבר הכלכלי בהחלט מקשה מאוד ואף עלול להביא רבים לפשיטות רגל שבעקבותיו יפוטרו מאלפי עובדים. בנוסף הסיפו נציגי עיריית אשקלון כי המצב בעיר קשה מאוד ויש לעודד תעסוקה ותיירות ולבטל את ההוראה להפסיק להכיר באשקלון כאזור בעל עדיפות לאומית.



אילטוב הודיע בשם כל חברי הוועדה כי ייבחנו דרכים על מנת להקל על תשלומי הלוואות מהבנקים, וכן תשלומי ביטוח לאומי ומסים אחרים. אילטוב הוסיף כי "זה הזמן לפעול בנחרצות ולטפל בבעיה. כל יום שעובר יקשה יותר על ההתאוששות של הדרום ויביא לפגיעה במשפחות רבות. אסור להמתין עד לאחר הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully