וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל בנק אוף סקוטלנד יעניק הלוואות בשווי 8.7 מיליארד דולר בתמורה לתמיכה הממשלתית בו

הדר תדמור

20.1.2009 / 8:27

"אנחנו שפני הניסיון הראשונים של התוכנית הממשלתית", אמר מנכ"ל הבנק סטיבן הסטר



רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), הבנק הבריטי שהודיע כי הוא צפוי לרשום את ההפסד הגדול ביותר של חברה בריטית אי פעם, התחייב להעניק הלוואות של 6 מיליארד ליש"ט (8.7 מיליארד דולר) ללקוחותיו בבריטניה בתמורה לתמיכה הממשלתית בו.



ממשלת בריטניה תעניק ערבונות להפסדי הבנק מחובות אבודים. בתמורה לכך יהיה הבנק מחויב - במסגרת הסכם עם משרד האוצר הבריטי - להעניק הלוואות בסכום מסוים ובתנאים מסוימים. רואי חשבון יפקחו על הבנק ויבדקו האם הוא פועל לפי ההנחיות הממשלתיות.



"אנחנו הולכים להיות שפני הניסיון הראשונים של התוכנית הממשלתית הזו", אמר מנכ"ל RBS סטיבן הסטר בשיחת ועידה עם עיתונאים. לפי ההסכם בין הבנק ומשרד האוצר, אשר פרטיו נדונים בימים אלה, הבנק יעניק הלוואות בתנאים מסחריים בלבד וללקוחות בעלי אשראי אמין, אמר הסטר.



מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד צנחה אתמול ב-67% בבורסת לונדון לאחר שהבנק הודיע כי הוא צפוי לרשום הפסד שנתי של עד 28 מיליארד ליש"ט (41 מיליארד דולר) - ההפסד הגדול בתולדותיו של הבנק הבריטי המולאם וההפסד הגדול ביותר עליו דיווחה חברה בריטית אי פעם. רויאל בנק אוף סקוטלנד, אותו הלאימה ממשלת בריטניה בנובמבר במסגרת ההלאמה היקרה ביותר בתולדות אירופה, הודיע אתמול כי בנוסף להפסדים ב-2008 ירשום הפרשות בסך 8 מיליארד ליש"ט ומחיקות בסך 20 מיליארד ליש"ט בעקבות ירידת ערכן של רכישות קודמות.



ממשלת בריטניה חשפה אתמול תוכנית סיוע שנייה בתוך 3 חודשים למגזר הבנקים החבול במדינה. במסגרת התוכנית, יוכלו הבנקים לבטח את עצמם נגד הפסדים בני"ע מגובי משכנתאות ונכסים רעילים. משרד האוצר אמר גם כי יגדיל את הנתח שלו ברויאל בנק אוף סקוטלנד, שהוא כיום 58%, לכ-70%. ההערכות הן כי הממשלה תיאלץ להלאים את הבנק לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully