וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 4% במכירות טויוטה בשנת 2008 - לראשונה זה 10 שנים

הדר תדמור

20.1.2009 / 9:45

טויוטה מכרה 8.972 מיליון מכוניות בשנה שעברה; בשוק היפאני נרשמה ירידה של 5% במכירות יצרנית המכוניות



טויוטה מוטור, יצרנית המכוניות הגדולה ביפאן, רשמה בשנה שעברה את הירידה הראשונה במכירות המכוניות שלה זה עשר שנים בעקבות המיתון הכלכלי העולמי אשר הביא לירידה בביקוש למכוניותיה בארה"ב, יפאן ואירופה.



מכירות המכוניות של טויוטה ירדו ב-4% והסתכמו ב-8.972 מיליון יחידות בשנת 2008 - כך לפי הודעת החברה. מכירות טויוטה בשווקים מחוץ ליפאן ירדו ב-4% ל-6.810 מיליון, והמכירות בשוק המקומי ירדו ב-5% ל-2.153 מיליון יחידות. נתוני המכירות כוללים את מותגי טויוטה, דייהטסו והינו מוטורס.



ימים לא קלים עוברים על טויוטה. החברה הורידה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים הנוכחית בפעם השנייה בתוך חודשיים, וחזתה את ההפסד תפעולי הראשון זה 71 שנה. החברה צופה זאת בעקבות הנפילה במכירות המכוניות בצפון אמריקה ובאירופה ובשל התחזקות הין מול הדולר והיורו, שפגעה קשות במגזר היצוא ביפאן.



טויוטה צופה כעת כי בשנת הכספים שתסתיים במארס תרשום החברה הפסד תפעולי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר), לעומת התחזית הקודמת של החברה לרווח תפעולי של 600 מיליארד ין. הפעם האחרונה שבה דיווחה טויוטה על הפסד תפעולי היתה בשנת הכספים שהסתיימה במארס 1938 - כך על פי החברה. את תחזית הרווח הנקי חתכה טויוטה ב-91% ל-50 מיליארד ין.



טויוטה תשבית את הייצור בכל מפעליה ביפאן ל-11 ימים. השבתת הייצור תחולק בין החודשים פברואר ומארס, והיא נועדה להקטין את מלאי המכוניות של החברה שלא נמכרו.



בתחילת החודש הקפיאה טויוטה תוכניות להקים מפעלי מכוניות חדשים ברוסיה ותאילנד, בעקבות המשבר הכלכלי שהוביל לירידה בביקוש למכוניותיה. החברה הקפיאה תוכניות עליהן הכריזה ביוני, להשקיע 5.4 מיליארד באהט (155 מיליון דולר) בבניית מפעל חדש בתאילנד למנועי דיזל ב-2010. בנוסף הקפיאה טויוטה תוכניות להקים מפעל שני בסמוך לעיר סנט פטרסבורג ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully