וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: תוכנית לגירוש עשרות אלפי עובדים זרים

חיים ביאור

20.1.2009 / 10:00

גורמים במשק: סיכויי ההצלחה קלושים; ישראלים אינם מעוניינים לעסוק בעבודות כפיים



רשות ההגירה מתכננת בקרוב, ולא בפעם הראשונה, מבצע לגירוש עשרות אלפי עובדים זרים המועסקים בענפי משק רבים. הגירוש יכלול עובדים המועסקים בלא אישור או שמעמדם בישראל אינו חוקי.



המגורשים מועסקים כיום ברוב ענפי המשק, החל מעוזרות בית, מנקים עובדי מטבח ועובדים בבתי עסק ובתי מלאכה ועד ועובדי בניין. המבצע לא יכלול עובדים בחקלאות ואת רוב עובדי הבניין הזרים, מכיוון שהללו מועסקים באופן חוקי ובמסגרת הסדרים שנחתמו.



רשות ההגירה, בראשות יעקב גנות, מתכוונת באמצעות המבצע החדש, להקטין משמעותית את מספר העובדים הזרים בישראל, המגיע לפי הערכות ל-200 אלף ויותר, לנוכח הצפי להחמרת האבטלה במשק, על רקע המיתון העולמי. שר הפנים, מאיר שטרית, אמר כמה פעמים שיש להקטין את מימדי העסקת עובדים זרים בישראל, הן מכיוון שחלקם שוהים באופן בלתי חוקי והן מכיוון שרבים מהם מועסקים בתנאים מחפירים, המשפיעים בסופו של דבר גם על תנאי ההעסקה של העובדים הישראלים.



ואולם, גורמים רבים במשק טוענים כי כפי שהיה לגבי תוכניות גירוש בשנים קודמות, כך גם סיכויי הצלחת תוכנית הגירוש הנוכחית אינם גבוהים, מכיוון שעובדים ישראלים אינם מעוניינים לעסוק בעבודות כפיים או בעבודות שהתגמול עבורן נמוך מרמת שכר המינימום הקבועה בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully