וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה הגדולה בדרום קוריאה: עכשיו הזמן למכור אג"ח של ממשלת ארה"ב

סוכנויות הידיעות

20.1.2009 / 10:02

בלומברג: מחירי האג"ח עלו ב-14% בשנת 2008, אך מגמה זו צפויה להשתנות בגלל העלאת ריבית בארה"ב



תקופת עלייה אשר הביאה את מחירי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לרמות שיא מאז 1995 מגיעה לקיצה - כך העריכה קרן הפנסיה הגדולה בדרום קוריאה, נשיונל פנשן סרוויס.



מאמציה של ממשלת ארה"ב להיאבק במיתון צפויים להביא את הפדרל ריזרב להעלות את הריבית השנה, כך העריך קים היסאוק, העומד בראש חטיבת ההשקעות הגלובאליות בקרן. הירידות יביאו לסיומו של שגשוג אשר העלה את מחירי האג"ח ב-14% בשנת 2008, לפי מריל לינץ'. העלייה במחירי האג"ח הגיעה בעקבות רצון המשקיעים בארה"ב לשים את כספם בהשקעה שנחשבת בטוחה. "זה הזמן למכור אג"ח ממשלתיות של ארה"ב", אמר קים, והוסיף: "תוכנית התמריצים עלולה לגרום לאינפלציה. הפדרל ריזרב יאלץ להעלות את הריבית".



האג"ח הממשלתיות האמריקאיות עלולות לרשום החודש את הירידה הראשונה מאז אוקטובר, לאחר שנשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה, אשר יושבע לתפקיד היום, אמר כי יעשה כל שביכולתו כי להיאבק במה שהוא כינה "המשבר הכלכלי העמוק מאז השפל הגדול". אובמה מתכנן להחיל תוכנית תמריצים בשווי 850 מיליארד דולר, בנוסף לתוכנית בשווי 700 מיליארד דולר, שאושרה על ידי הנשיא היוצא בוש.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאית ל-10 שנים צפויה לעלות ל-3.08% עד לסוף השנה מ-2.32% כיום, כך העריכה בלומברג. משקיע אשר ירכוש אג"ח ממשלתית היום יפסיד 3.3% מכספו, אם התחזית של בלומברג תתגשם. התשואה על האג"ח לשנתיים תטפס ל-1.43% מ-0.73% היום, לפי בלומברג.



סקר של כלכלנים שנערך על ידי בלומברג מעריך כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית ל-0.75% עד ל-31 במארס 2010. בחודש שעבר הוריד הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב לטווח של 0-0.25%.



המשקיעים בדרום קוריאה הורידו את אחזקותיהם באג"ח אמריקאיות ל-28.5 מיליארד דולר בנובמבר - פחות ממחצית ממה שהיה ברשותם בשנת 2006, כך לפי משרד האוצר האמריקאי. סין, המשקיעה הזרה הגדולה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, העלתה את אזחקותיה ל-681.9 מיליארד דולר באותו החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully