וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פקטורינג תספק לתעשיינים אשראי בתנאים מועדפים

אורה קורן

20.1.2009 / 10:56

שיתוף הפעולה אמור לספק מענה חלקי וזמני למצוקת האשראי ממנה סובלים 37% מן המפעלים



התאחדות התעשיינים חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם כלל מימון פקטורינג למתן שירותי מימון בתנאים מועדפים לכ-2,000 מפעלים החברים בהתאחדות. כך מסר היום פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות ומשנה למנכ"ל אוסם. לדבריו, שיתוף הפעולה אמור לתת מענה חלקי וזמני למצוקת האשראי החמורה בתעשייה, ממנה סובלים 37% מהמפעלים.



עסקת פקטורינג היא עסקת נכיון לקוחות, במסגרתה עובר הסיכון לאי פרעון האשראי לחברת הפקטורינג תמורת ריבית. לדוגמה, אם תעשיין קיבל צ'ק דחוי, הוא יכול למכור אותו לחברת הפקטורינג, לקבל את הכסף מיידית ולשלם ריבית עבור השירות. הסדר זה מאפשר לחברה להפעיל פעילות שוטפת, אך יש בו כרסום ברווחיות שלה.



על פי התנאים לתעשיינים, כלל מימון פקטורינג תרכוש את החובות הפתוחים של התעשיין ותשלם לו במזומן עד 85% מגובה החוב. עם גביית החוב מעבירה החברה לתעשיין את יתרת הסכום. מהתשלומים יורדת הריבית עליה הוסכם בין החברה לתעשיין.



קימלמן אמר, כי התנאים המועדפים יחסכו לכל תעשיין אלפי שקלים בשנה. לדבריו, בחודשים האחרונים סובל המשק הישראלי ממגמה הולכת וגוברת של מחנק אשראי. הבנקים מקשיחים עמדות, ועל אף העובדה שבנק ישראל מוריד את הריבית, הבנקים מגדילים את המרווחים שלהם ואינם משרשרים את הורדת הריבית לבעלי העסקים ולחברות. גם היכולת לגייס אשראי באמצעות אג"ח הפכה להיות בלתי אפשרית לאור המצב השורר כיום בשוק ההון.



לדבריו, מצוקת האשראי החמורה במגזר העסקי צפויה להגדיל בשנת 2009 את עסקאות הפקטורינג בישראל ב-25% לכ-10 מיליארד שקלים. ב-2008 הסתכמו עסקאות הפקטורינג ביותר מ-8 מיליארד שקלים. זאת לעומת 6 מיליארד שקלים, בשנה שקדמה לה. צרכני שרותי הפקטורינג המשמעותיים בתעשייה הם ענפי הפלסטיק, האלקטרוניקה, מוצרי מתכת וחקלאות ומוצרים לחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully