וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו גורמים המקשים על שוק המניות העולמי להתרומם?

TheMarker

20.1.2009 / 11:09

המלצת מיטב היא לרכישה סלקטיווית של מניות על בסיס תזרים ויכולת עמידה בתקופות של חולשה כלכלית



ב-20 לנובמבר עמד מדד המניות העולמי של מורגן סטנלי בשער של 771.5 נקודות. מאז ועד ה-6 לינואר 2009 רשם המדד עלייה של 23.1%. הירידות של השבועיים האחרונים הביאו את המדד להיות רחוק 12.2% מרמת השפל.



להערכת האסטרטג בית ההשקעות מיטב רון אייכל, נקודת המפנה עדיין לא הגיעה. לדברי אייכל "השוק מתאפיין ברמת אי-ודאות גבוהה מאוד. עד שלא יוסרו חלק מגורמי אי-הודאות יתקשה להערכתנו שוק המניות העולמי לייצר מגמה ברורה של עליות שערים".



אייכל מציין מספר גורמים מקשים אך הבולט מבינהם הוא - אי בהירות לגבי המצב הפיננסי של החברות הציבוריות. אייכל מעריך כי בשנת 2009 נהיה עדים למספר הולך וגדל של חברות ציבוריות שאינן מצליחות להתמודד עם הסביבה הכלכלית הקשה בה השילוב שבין מחנק אשראי וירידה במכירות הופכת בלתי אפשרית.



גורם נוסף שמציין אייכל הוא עוצמת ההידרדרות הכלכלית. לדברי אייכל "אנו עדים לכדי כך שהכלכלה העולמית נמצאת במגמת התכווצות. יחד עם זאת, הערכת הקונצנזוס היא לכך שברבע השלישי של 2009 הכלכלה האמריקאית תחל שוב לצמוח. לדעתנו, הערכה זו אופטימית למדי ולפיכך עוד תופחת. באופן כללי, אנו עדים לכך שגופי המחקר בעולם מפחיתים את תחזיות הצמיחה לכלכלה האמריקאית.
ברור לכל, כי נדרשת יציאה מהמיתון של הכלכלה האמריקאית, בכדי שהכלכלה העולמית תצא למחזור חדש".



משבר אשראי והשפעתו על משקי הבית. לדברי אייכל "האזרחים האמריקאיים זכו ב-5 שנים שלפני המשבר לקבל "אשראי קל" מהבנקים בדוגמת משכנתא שנייה ולעתים אף שלישית. עונת האשראי הקל הסתיימה ואף גרוע מכך, התנאים לקבלת אשראי הוחמרו. כפועל יוצא מכך, מההפסדים בשוק ההון ומהחולשה בשוק העבודה, הצרכן האמריקאי ממתן חדות את ההוצאה. הצרכן האמריקאי רחוק מלהרגיש כי מקום עבודתו בטוח".



בבית ההשקעות מיטב מעריכים כי שוק המניות מתנהל תחת ההנחה שלאחר החולשה במחצית הראשונה, בשנייה תחזור הכלכלה האמריקאית לצמוח. אם הנחה זו תופר, שוק המניות לא יוכל להשתקם, בטווח הקצר.



לדברי אייכל "ניתן לראות כי עדיין קיימים גורמי סיכון המשפיעים על שוק המניות. לפיכך, המלצותינו לרכישה סלקטיווית של מניות על בסיס תזרים ויכולת עמידה בתקופות של חולשה כלכלית, הן עדיין בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully