וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הירידה בערך חוזה הנפט תמשוך מטה גם את מחיר הזהב

TheMarker

20.1.2009 / 11:58

היורו והליש"ט נפלו אמש אל מול הדולר האמריקאי ביום שני האחרון, על רקע החששות לתחזית עגומה בסקטור הבנקאי הגלובלי



היורו והליש"ט נפלו אמש אל מול הדולר האמריקאי ביום שני האחרון, על רקע החששות לתחזית עגומה בסקטור הבנקאי הגלובלי. שוק המניות חוזר לצבע אדום ועימו גדלה הסלידה מסיכון בקרב המשקיעים אשר שבים לשטר הירוק. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.3090 אל מול היורו, סביב הרמות של 90.70 אל מול היין וסביב הרמות של 1.4450 אל מול הליש"ט.



הסנטימנט החיובי שרווח קודם בקרב המשקיעים בשל ההודעה הצלת הבנק השני בבריטניה כשהממשל נותן ערבות לחובות וסך של 50 מיליארד דולר, נמוג מהר מאוד. בשוק המניות הנפילות נגררו עקב הצניחה של 70% בערכו של הבנק המלכותי של סקוטלנד (RBS). הבנק הכריז על הפסדים אסטרונומיים של 20 מיליארד פאונד בשנת 2008, ההפסד הדרמטי ביותר שידעו התאגידים הבריטיים בהיסטוריה.



הנפילות בניירות הערך בעולם שימשו זרז לקניות מאסיביות של מטבעות בעלי ריבית נמוכה כגון הדולר והיין כמפלט בטוח. חשוב לציין כי שוק ניירות הערך היה סגור למסחר אמש בשל החג האמריקאי כשהיום הנשיא הנבחר, ברק אובמה נכנס לתפקידו רשמית.



הריבית



בבריטניה ריבית הבנק המרכזי עומדת כעת על רמה של 1.5% כשהמצב הנוכחי יחייב ככל הנראה הפחתה נוספת בריבית בפגישתו ה-BOE הקרובה. כמו כן, הורדת דירוג המדינות החברות באיחוד האירופאי ותחזית קודרת לצמיחה הכלכלית בגוש תלחץ על ה-ECB לקצץ שוב בריבית לטווח קצר. הוועידה האירופאית הכבידה על השוק האירופאי עם התחזית כי הכלכלה בגוש תתכווץ ב-1.9% השנה.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בשעה 9:30 (GMT) בבריטניה יתפרסם מדד המחירים לצרכן. בגוש היורו, תתמקד תשומת הלב בנתוני סקר הסנטימנט הכלכלי של גרמניה בשעה 10:00 (GMT) ובקנדה הבנק המרכזי יכריז על הריבית לטווח קצר בשעה 14:00 (GMT). נגיד הבנק המרכזי האנגלי, מרווין קינג, צפוי לנאום בשעה 20:20 (GMT).



דולר/שקל



מדד הביצועים הכלכליים בישראל ממשיך לרדת בפעם השישית ברציפות ונעמד על רמה שלילית של 1% בחודש דצמבר 2008. כמו כן, ישנה ירידה ביצוא השירותים והמוצרים. כאשר הלחצים האינפלציוניים צפויים להתמתן בצורה קיצונית לרמה שלילית של 0.7% ב-12 החודשים הקרובים. תפוקה תעשייתית קטנה, גיוס הון לסקטור הטכנולוגי יורד בשנת 2008 ב-22% בהשוואה לשנת 2007.



המצב הנוכחי מגדיל את הסבירות להורדות ריבית של הבנק המרכזי בכדי לתמוך בכלכלה המקומית. כל הנתונים הללו ועליית הדולר בעולם גרמו להיחלשות השטר הישראלי אשר החזיר את כל הרווחים מיום שישי וסגר סביב הרמות של 3.8560 לדולר.



הנפט לחודש פברואר יורד בכמעט 2 דולר



החוזה עתידי על הנפט לחודש פברואר יורד בכמעט 2 דולר, לאחר שרוסיה ואוקראינה חתמו על עסקת גז ל-10 שנים ופתחו את הדרך לאספקת הגז לאירופה הקופאת. בנוסף, יישום הפסקת האש בין ישראל לחמאס בעזה הקטינו את הדאגות לאספקה, זאת ביחד עם ההאטה הכלכלית הגלובלית אשר לוחצת על המחירים לרדת בשל הערכות לקיטון מהותי בביקושים לנפט.



הירידה בערך החוזה של הנפט תפיל את הזהב



החוזה העתידי על הזהב לא נסחר אמש, אך נראה כי הירידה בערך החוזה של הנפט תפיל את הזהב אשר נע בדומה לתזוזות הנפט. כמו כן, התחזקותו המשמעותית של הדולר כנגד היורו תכביד על המתכת היקרה. המשך המגמה הדובית בשווקי המניות והתרוממות השטר הירוק ביחד עם ירידה בביקושים פיזיים למתכות יקרות עשויה למשוך את החוזה על הזהב מטה עד לרמות של 800 דולר לאונקיה.



הכותב רודיאן רחנייב הוא אנליסט מט"ח בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully