וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: צפי לקיטון של 9.5% במכירות דלק רכב ב-2009 - מחיר היעד 36 בהמלצת 'תשואת יתר'

TheMarker

20.1.2009 / 13:05

בבנק איגוד מעריכים כעת כי הרבעון האחרון של דלק רכב יסתכם בדו"חות החברה עם מכירות של כ-4,460 מכוניות או נמוך יותר; כך או כך "מדובר בסכום נמוך ביותר וברבעון נמוך ביותר בקנה מידה היסטורי לחברה


"למרות שקיווינו ליציבות ואולי התאוששות קלה במסירות הרכבים של בדצמבר, לנוכח הודעת משרד האוצר כי המחירים לא ירדו, חודש דצמבר היה עם מספר מסירות דל אף יותר מהערכותינו", כך מציין היום האנליסט דורון דגול מבנק אגוד בסקירת ביניים לסיכום ההתפתחויות האחרונות בשוק הרכב.

בבנק איגוד מעריכים כעת כי הרבעון האחרון של יסתכם בדו"חות החברה עם מכירות של כ-4,460 מכוניות או נמוך יותר. כך או כך אומר דגול "מדובר בסכום נמוך ביותר וברבעון נמוך ביותר בקנה מידה היסטורי לחברה". מחיר היעד של בנק אגוד לדלק רכב 36 שקל למניה בהמלצת 'תשואת יתר'.

פירסומם של כל הדו"חות על מסירות כלי רכב לרבעון האחרון, הערכות מחודשות גבי החברה ועדכונים נוספים משוק הרכב הישראלי והאמריקאי הביאו את האנליסטים של בנק אגוד לפרסם סקירת ביניים קצרה לסיכום ההתפתחויות האחרונות ועדכון התחזיות.

לדברי דגול "היה משהו שבענף הרכב לא העריכו נכון בשנה שעברה אך החלו להבין לקראת ובמהלך הרבעון הרביעי. ביטול שנת דגם הביא להערכה כי המכירות ישתטחו על פני השנה מכיוון שאין יותר חשיבות למעבר שנת מודל. בדיעבד, הסתבר כי הלקוחות מפרשים את מעבר השנה האזרחית כמעבר שנת דגם לכל דבר ועניין ומבחינתם עדיף אם יהיה רשום על הרשיון ינואר 2009 ולא דצמבר 2008".

להערכת דגול, טויוטה קורולה, הרכב של החברה המתחרה, יזכה ביתרון הזמן מכיוון שיושק כבר ברבעון השראשון של 2009. לדברי דגול "המאזדה 3 החדשה צפויה כעת להגיע רק ביוני. המכירות ישויכו כבר רק לרבעון השלישי ואילך. מדובר בדחיה מהתכנון המקורי לדחוס אותה כבר לרבעון השני. יש בזה משום חיסרון מול המתחרה טויוטה. הקורולה האוטומטית תגיע כבר ברבעון הראשון ככל הנראה ותזכה ביתרון הזמן".

בבנק אגוד מעריכים ירידה של 9.5% בכמות המכוניות הנמכרות ב-2009. שנת 2008 תסתכם עם מכירות של כ-4.7 מיליארד שקל וב-2009 הן יתכווצו ל-4.26 מיליארד, בהנחה ופורד לא תקרוס. בבנק אגוד מגלמים דיסקאונט מסוים בעבור מצבה של פורד העולמית.

לדברי דגול "הבדל מהותי לעומת התחזית הקודמת נמצא בשורת הרווח הנקי. הערכות מחודשות לגבי הוצאות המימון מצביעות כי אלה יגדלו לכמעט 90 מליון, כשבתוכן מגולמת הירידה במניית פורד, והגידול בהתחייבויות לספק עקב התחזקות של כ-30% במטבע היין".

כאשר הגידול בהוצאות המימון מתווסף לקיטון בשורת המכירות גורסים כעת בבנק אגוד כי דלק רכב תסיים את הרבעון הרביעי בהפסד של כ-27 מליון שקל לעומת צפי קודם לרווח של כ-26.7 מיליון שקל.

לדברי דגול "המשמעות היא שלא צפוי דיווידנד בעת פרסום הדו"חות השנתיים. עם זאת, אנו מעריכים כי החברה תחזור לחלק דיווידנד כנראה שכבר אחרי הדו"חות לרבעון הראשון של 2009. הרווח הכללי לשנת 2008 עדיין יהיה גבוה בקנה מידה היסטורי ויסתכם להערכתנו ב-498 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully