וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יותר "שווה"? לגור בשכונה חדשה ומתוכננת מראש או דווקא באזור ישן עם אופי נוסטלגי במרכז העיר

טל מלכה, נדל"ן העיר

20.1.2009 / 13:33

תהליך הפרבור תופס תאוצה ומביא לפריחתן של שכונות ענק חדשות הממוקמות בפאתי העיר ובפרפריה



רחובות מסודרים, עצים שמטילים צל על המדרכות ואווירה סנטימנטלית מאפיינים בדרך כלל את
הקסם שבשכונות הוותיקות בעיר. אך לנוכח הביקוש להתגורר במרכז או לפחות בקירבתו, תהליך הפרבור תופס תאוצה ומביא לפריחתן של שכונות ענק חדשות הממוקמות בפאתי העיר ובפרפריה. השכונות האלו צצות בדרך כלל לצד שכונות ותיקות נחשבות, אשר קלטו אוכלוסייה חזקה ואיכותית וצברו מוניטין רב בערים במרוצת השנים. רכישת דירה חדשה בשכונה ותיקה ובעלת מוניטין הפכה היום לסמל סטטוס. עם זאת, שמאים יטענו כי לא תמיד המחיר מוצדק, וכי לשכונות חדשות יש פוטנציאל השבחה גבוה יותר.



אז מה עדיף - לגור בשכונה חדשה ומתוכננת מראש, או דווקא באזור ישן עם אופי נוסטלגי במרכז העיר? כיצד מצליחות שכונות חדשות לעמוד בתחרות על ליבם של רוכשי הדירות? ומי מנצח במערכה - שכונת בצרון או ג' החדשה, לב העיר או תל ברוך?



עמיר שלתיאל, מנכ"ל חברת אלדר המשווקת כ-40 פרויקטים למגורים ברחבי הארץ, טוען כי מחירי הדירות בשכונות ותיקות וטובות עשויים להיות גבוהים ב-20% לפחות בהשוואה לפרויקטים דומים בשכונות חדשות באותה עיר. על כך מוסיף טל תפוחי, שמאי מקרקעין ומנהל ייזום העסקים בחברת גמלא
נדל"ן, כי "שכונות ותיקות שצברו מוניטין של שכונות טובות נהנות מביקוש גבוה. בשכונות
אלה מצאי המגרשים לבנייה קטן ביותר, ולכן אין מלאי משמעותי של דירות חדשות".



תפוחי מוסיף שכתוצאה מכך נוצר עודף ביקוש לדירות באזור המביא לעליית מחירים. המוניטין
הטוב של השכונות האלה נצבר במשך השנים ונובע מהרמה הסוציו-אקונומית הגבוהה של התושבים, מפיתוח סביבתי ברמה גבוהה, מהימצאותם של מוסדות חינוך בעלי שם בתחומם ומנגישות למרכזי הפעילות בעיר.



"לא תמיד ברור מדוע הפכה שכונה מסוימת לשכונה נחשקת ויקרה יותר משכנותיה", מציין ברק פז, מנהל השיווק בחברת יובל אלון הצפונית, "אך נדמה כי הפרמטרים המובהקים ביותר בשכונות ותיקות וחדשות שצברו שם ומוניטין הם תמיד רמת האוכלוסיה והתושבים".



ההתלבטות בין רכישת דירה חדשה בשכונה ותיקה ובין רכישת דירה חדשה באחת מהשכונות החדשות קשורה גם לבחירת השכנים העתידיים שלכם. "הקונספט של השכונות החדשות של העשור האחרון הוא קונספט המותאם לזוגות צעירים ולמשפחות, המחפשים סביבה צעירה ונוחה שכוללת את כל השירותים הקהילתיים במרחק קצר, וכן חיים לצד אוכלוסיה דומה הגרה בשכנות להם", מסביר אבי ביתן, מנהל השיווק בחברת מנרב, "הדור החדש אינו מחפש רק דירה וקירות. רוכשי הדירות בימינו מתעניינים קודם כל בסביבת המגורים. הם מחפשים סביבה שתיתן מענה כולל לצרכים של המשפחה הצעירה, לרבות
פארקים, גני ילדים וכדומה, שהם שיקול מכריע בהחלטה על הרכישה".



לעומת זאת, ביתן מציין כי פרויקטים חדשים הנבנים בשכונות ותיקות הם פרויקטים יקרים, כך שלרוב הצעירים אין כמעט יכולת כלכלית להישאר או לרכוש דירה בשכונה, בשל מחירי הנדל"ן הגבוהים וההיצע הקטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully