וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר פרעה את התשלום האחרון לסדרה א' של האג"ח שהסתיימה בסוף 2008

שמואל שוסטר

20.1.2009 / 13:35

החברה שילמה 33 מיליון דולר למחזיקי האג"ח בעבור תשלום הקרן האחרון


שבועיים לאחר שקיבלה 20 מיליון דולר מ, פרעה היום את סדרה א של האג"ח שלה ושילמה את חובותיה, בהיקף של 33 מיליון דולר בעבור תשלום הקרן האחרון בגין הסדרה, שהמסחר בה הסתיים ב-31 בדצמבר 2008.

לפני שבועיים ביצעה החברה תשלום בסך של כ-20 מיליון ש"ח בגין ריבית לאג"ח ד' ו-ה'. עם זאת, הדבר לא הרגיע באופן מוחלט את חששות המשקיעים, שכן התשואה על הסדרות הללו, שצפויות להיפרע בסוף 2009 עדיין עומדת על 50% ו-60% בהתאמה.

לפני כשבועיים קיבלה טאואר 20 מיליון דולר מהחברה לישראל. בספטמבר 2008 חתמה החברה על הסכם (RESTRUCTURE) של החברה עם הבנקים והחברה לישראל. כחלק מההסכם, השקיעה החברה לישראל 20 מיליון דולר בשטרי הון של טאואר בספטמבר, והתחייבה להשקיע עד 20 מיליון דולר נוספים בשלב מאוחר יותר, אותם כאמור העבירה כעת.

טאואר, שהינה המעסיק הגדול בצפון, פיטרה במהלך השנה האחרונה כ-400 עובדים. בתחילת מאי פיטרה טאואר 150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור. זאת, על רקע הירידה בשער הדולר מול השקל ושחיקת הרווחיות. בתחילת החודש פיטרה החברה עוד 200 מעובדיה בישראל וכ-80 עובדים בארה"ב, על רקע המיזוג עם ג'אז וניסיון החברה לצמצם בעלויות ולהשיג חיסכון של 60 מיליון דולר בשנה.

החברה לישראל, שבשליטת סמי ועידן עופר, מככבת בכותרות בשנים האחרונות בעיקר על רקע הקמת מפעל השבבים FAB2, שהוקם בהשקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר. המפעל הוביל את החברה להפסדים כבדים בעשור האחרון, שבמהלכו עלו לא פעם שאלות בנוגעות להמשך קיום החברה. כחלק מהמאמצים להחזיק את המפעל קיבלה החברה את ההתחייבויות המדוברות ממרכז ההשקעות.

בספטמבר השלימה טאואר את המיזוג עם ג'אז טכנולוגיות, חברה המתמחה בייצור מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים, בעסקת החלפת מניות לפי שווי הון עצמי של 40 מיליון דולר לג'אז. עם הרכישה, הודיעה טאואר כי מטרתה היא ליצור את החברה הגדולה בעולם במתן שירותי ייצור של מוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות, שתיהנה מהכנסות של 443 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully