וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך תוכנית העבודה של משרד התקשורת ל-2009: כבר ביוני השנה ייכנסו מפעילים סלולרים חדשים לשוק

אמיתי זיו

20.1.2009 / 14:18

עוד בתוכנית הורדת דמי הקישוריות ובניית תוכנית אב לניהול הספקטרום בישראל



עיקרי תוכנית העבודה של משרד התקשורת לשנת 2009 נחשפים וזאת עוד טרם הוצגו לפני ראש הממשלה. התוכנית כוללת רפורמות ידועות וכן חדשות שעליהן עתיד המשרד לעמול, וכן מפורט בה לראשונה לוח זמנים פנימי של המשרד להשלמת כל רפורמה. להלן פרטי תוכנית העבודה:



במגזר הנייד:
הורדת דמי הקישוריות: בכוונת המשרד להוריד את דמי הקישוריות שגובות חברות הסלולר - דבר שמשליך ישירות על מחירה הסופי של דקת שיחה סלולרית. כך נכתב בתוכנית העבודה, בלשון חדה: "מעורבותו של הגוף המסדיר לא הייתה נדרשת אלמלא כוחם המונופוליסטי של חברות הטלפוניה הניידת בתחום השיחות הנכנסות... הוועדה המליצה להמשיך ולבדוק את עלויות השלמת השיחה ברשת הניידת, במיוחד נוכח הגידול בהיקף השיחות והתייעלות הרשתות, ולהמשיך במהלך של קביעת תעריף השלמת השיחה בהתאם לעלות". על פי הלו"ז, שימוע בנושא יתפרסם בעוד 9 חודשים וההחלטה תתקבל בעוד 13 חודשים.



הוזלת שיחות לחו"ל מהנייד: בכוונת המשרד להוזיל את עלות השיחה מהסלולר לחו"ל באמצעות מנגנון התחשבנות חדש, שיטיב עם הלקוח, בין חברת הסלולר לחברת השיחות הבין לאומיות. לו"ז הרפורמה: פרסום השימוע בעוד כחודש והחלטה סופית בעוד 4 חודשים.



פרישת תשתית WiMax ארצית: בכוונת המשרד לקיים מכרז שיאפשר פרישת תשתית תקשורת חדשה בישראל בשם WiMax. התשתית תאפשר גישה רחבת פס למחשבים ניידים ואף תחליף במקומות מסוימים לתשתית בזק ו-HOT. הלו"ז על פי המסמך הוא צפוף: גיבוש מדיניות סופית בחודש הבא, ניסוח המכרז עד לחודש יוני ויציאה להליך מכרז בספטמבר 09.



הכנסת מפעילי סלולר חדשים לשוק: בכוונת המשרד לאפשר כניסה של מפעילים סלולרים וירטואלים (MVNO) - מפעילים אשר רוכבים על התשתית של מפעילות הסלולר הקיימות. על פי לוח הזמנים של המשרד, עד לחודש יוני השנה, יסתיים כבר הליך השימוע וניסוח רישיון לשירות והוא יהיה זמין לחברות חדשות להיכנס לשוק הסלולר (ללא מכרז).



במגזר הנייח
הקמת ועדת תעריפים חדשה לבזק: המשרד יקים ועדה חדשה אשר תבחן ותמליץ על הסדר תעריפים חדש לבזק "תוך התאמת ההסדר לסביבה המשתנה של ענף התקשורת", לשון המסמך. כידוע, תעריפי בזק נמצאים בפיקוח של הממשלה, אך על פי ההצעה יש מקום להקל על גמישות התעריפים של החברה, וזאת כחלק מהחלשות המונופול שלה.



פירוק רשת בזק למקטעים: המשרד יאפשר לשחקנים חדשים לרכב על התשתית של בזק, אם באמצעות חברות סיטונאיות חדשות (אשר ירכשו מבזק דקות במודל של Reslae) ואם באמצעות פירוק למקטעים של התשתית ואפשרות מעבר לשחקנים חדשים (Unbundling). על פי המסמך הסדרה של פירוק רשת בזק תלויה בשכירה של יועץ כלכלי חיצוני וכן יועץ הנדסי חיצוני למשרד וכן הקצאת תקנים חדשים למשרד התקשורת. לוח הזמנים שנקבע לרפורמה הוא 15 חודשים.



רפורמות אחרות:
רדיו דיגיטלי בישראל: על פי הרפורמה, שכבר נסקרה כאן בהרחבה, עד לחודש דצמבר 09 יוענק זיכיון לחברה ישראלית, להקים תשתית בפרישה ארצית שתשדר רדיו דיגיטלי - רדיו שיאפשר קליטה טובה בכיסוי ארצי.



הקמת מאגר תדרים ישראלי: בכוונת המשרד להקים מאגר תדרים אשר יאפשר למשרדי הממשלה השונים לקבל מידע על הקצאת התדרים בישראל. המשרד ניגש לביצוע הרפורמה לאור החלטת ממשלה בנושא וכן ביקורת של מבקר המדינה על כך שאין למשרד תוכנית אב לניהול התדרים בישראל. סיום הקמת המאגר מתוכננת לתחילת 2010.



עוד מציין המסמך יעדים שנתיים חשובים נוספים למשרד כמו "בחינת הצורך בהסדרה של תחום ה-IPTV (שידורי טלוויזיה על בסיס האינטרנט)" וכן השלמת תמ"א 36, שהיא בעצם תוכנית מתאר ארצית לתקשורת, שכוללת סוגיות של פרישת אנטנות וקרינה, וביצועה מתעכב כבר זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully