וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הרבעון הראשון של שנת 2009 במלונות תל אביב יסתיים עם פחות מ-50% תפוסה

עירית רוזנבלום

20.1.2009 / 14:35

מלונאים: יש להפעיל קמפיין שיווק חסר תקדים בעולם כדי להציל את שארית השנה בתיירות



מלונאי ישראל מציירים תמונת מצב קשה בתיירות לשנה הקרובה, בעקבות הלחימה בעזה ועל רקע המיתון הכלכלי העולמי. בישיבה של ועדת השיווק של התאחדות המלונות בישראל, דיווחו מנהלי השיווק של רשתות המלונות, מנהלי האזורים בהתאחדות ומנהלי מלונות בודדים, על תפוסות נמוכות במלונות, על עצירה מוחלטת בהזמנות ועל ביטולים.



לדברי שבתאי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, עונת החורף נפתחה עם ציפייה לשנה מצוינת בתיירות הנכנסת, בהתבסס על צפי של 18 טיסות צ'רטר ישירות לאילת מאירופה ומרוסיה. "בפועל, אנחנו כרגע בקושי עם 4 טיסות צ'רטר שבועיות לאילת וגם אלה עומדות בספק". לדבריו, חברות התעופה והנסיעות מסיטות את התנועה שהיתה מיועדת לאילת למדינות אחרות, ולא נראות כמעט הזמנות באופק.



אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב אומר שתל אביב נהנתה בחודשים האחרונים מגידול בתיירות הנכנסת מהשוק הגרמני ומהשוק הרוסי. "שני השווקים הללו כמעט ונעלמו לעת עתה. אני מעריך כי גם האירועים הגדולים הצפויים השנה להביא תיירים לתל אביב, יביאו פחות משתתפים מבעבר, בין היתר המכביה ותערוכת אגריטק". זיו מעריך שהמשבר הנוכחי יימשך בתל אביב זמן רב הרבה מעבר לחורף הנוכחי. "להערכתנו, הרבעון הראשון של 2009 במלונות תל אביב יסתיים עם פחות מ-50% תפוסה. גם פסח נראה כרגע לא טוב".



לדברי עמי הירשטיין, ממלא מקום נשיא התאחדות המלונות ויו"ר ועדת השיווק, אסור לאבד את הסוכנים בחו"ל המהווים את צינורות השיווק למדינת ישראל. "מחובתנו להדק את הקשר איתם, לתמוך בהם ולא להמתין לפגיעה מתמשכת בתיירות. עלינו להפעיל באופן מיידי קמפיין שיווק חסר תקדים של ישראל בעולם, כפי שנהגו המצרים אחרי אסון לוקסור ואירועי הטרור בסיני; כפי שנהגו הטורקים אחרי רעידת האדמה הקשה אצלם ואירועי הטרור באיסטנבול; כפי שהיתה נוהגת כל מדינה אחרת בעולם שהתיירות חשובה לה". הירשטיין מדגיש שבעזרת מסע פרסום מוגבר ומיידי אפשר להשפיע לטובה על התיירות הנכנסת במחצית השנייה של שנת 2009 ולמנוע את גלישת המשבר לרבעון הראשון של שנת 2010.



התאחדות המלונות קוראת לאוצר להקציב מיד למשרד התיירות תוספת של 150 מיליון שקל לשיווק ישראל בעולם. "סכום קטן יחסית למדינה עשוי להיות משמעותי לגורל תעשייה שלמה המתפרנסת וחיה מתיירים. מה עוד שקמפיין המציג את ישראל היפה יוכל לסייע בשיפור תדמיתנו בעולם", הדגיש הירשטיין.



שרת התיירות, רוחמה אברהם בלילא, אמרה שלשום כי תפנה בתקופה הקרובה לשר האוצר רוני בר-און בבקשה לתגבר את תקציבי השיווק של ישראל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully