וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור מופסדת "על הנייר" למעלה ממיליארד שקל בשל השקעה של 4.3 מיליארד שקל בקרדי סוויס

מיכאל רוכוורגר

20.1.2009 / 15:50

נפילות במגזר הפיננסים גוררות את מניית קרדי סוויס השווייצית לנפילה של 9%


הסנטימנט השלילי בענף הפיננסים בעולם גורר איתו ירידות חדות במניות הבנקים, בהם בנק ההשקעות השווייצי , שבו מחזיקה חברת (3.4%) מקונצרן של נוחי דנקנר. מניית הבנק השווייצי מאבדת כעת בציריך כ-%9, ובסך הכל איבדה ביומיים כ-17% למחיר של כ-23 פרנק שווייצי, המגלם לכור "הפסד על הנייר" של כ-1.5 מיליארד שקל. אולם בהתחשב בכך שהפרנק השווייצי התחזק בחודשים האחרונים מול השקל ביותר מ-10%, מדובר בהפסד "על הנייר" בסכום נמוך יותר בהיקף של למעלה ממיליארד שקל.

במהלך אוקטובר 2008 ביצע דנקנר את המהלך הגדול שלו בקרדי סוויס, כשכור רכשה כ-38 מיליון מניות של הבנק השווייצי במחיר ממוצע של 35 פרנק שווייצי, ובהשקעה כוללת של כ-4.35 מיליארד שקל. למרות ההפסדים "על הנייר", בסביבת אי.די.בי לא מתרגשים מכך יתר על המידה, שכן דנקנר רואה בהשקעה זו כהשקעה אסטרטגית לטווח ארוך וכרטיס כניסה לזירה הפיננסית המכובדת ביותר בעולם, לצד קרנות השקעות של ממשלות סינגפור, קטאר ואחרות.

כור הודיעה בשבוע שעבר כי תרשום ברבעון הרביעי על השקעתה במניות קרדי סוויס הפחתה חשבונאית בסך של 246 מיליון שקל, שתיזקף לסעיף קרן הון בדו"ח שינויים על ההון העצמי. ההשקעה תקטין את ההון העצמי של כור - שעמד נכון לסוף הרבעון השלישי על 3.1 מיליארד שקל - בכ-8%.

ההשקעה לא תיגרע מתוך דו"ח הרווח וההפסד של כור, שכן מדובר בפער שלילי בין שוויים של מתחת ל-20%, כך שהדבר אינו מחייב את כור להכיר בהפסד זה כבעל אופי פרמננטי. זאת, בשל העובדה כי מניית קרדי סוויס נפלה ברבעון הרביעי של 2008 בכ-41.5%, ובעקבות כך נוצר פער שלילי של 246 מיליון שקל (כ-6%) בין שווי ההשקעה של כור במניות קרדי סוויס הרשום בספרי החברה, לבין שווי השוק של קרדי סוויס בניו יורק ולא בציריך, שם בוצעה הרכישה.

את ההשקעה בקרדי סוויס מימנה כור באשראי מסוג ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) שהעמיד לה בנק ההשקעות גולדמן סאקס בהיקף של כ-300 מיליון פרנק שווייצי והיתר בהון עצמי. באחרונה גם מורגן סטנלי העניק לכור מסגרת אשראי להשקעות בקרדיט סוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully