וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הבנקים גררו את הבורסות ליום שני של ירידות; פרנקפורט ופאריס איבדו כ-2%

נמרוד הלפרן

20.1.2009 / 19:36

הבנק הבריטי לוידס צלל ב-31%; ברקליס נפל ב-17%; BNP פאריבה נפל ב-13%


בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית זה היום השני ברציפות, בעקבות ירידות חדות במניות הפיננסים, על רקע חששות כי חברות במגזר יאלצו לרשום מחיקות נוספות וממשלות ביבשת ידרשו להגדיל את התמיכה במגזר. ירידות נרשמו גם במגזר הטכנולוגיה.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.4%; פרנקפורט איבדה 1.8%; פאריס ירדה ב-2.2%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2.1%, והשלים בכך נפילה של 13% בעשרה ימי המסחר האחרונים.



מניות הבנקים הובילו את הירידות היום באירופה. BNP פאריבה (סימול BNPP.PA), הבנק הגדול בצרפת, נפל ב-13% לאחר שאנליסטים של סוסייטה ז'נרל העריכו כי הבנק יאלץ לגייס עד 8 מיליארד יורו (10.4 מיליארד דולר) והורידו את המלצתם למניית BNP פאריבה מ"קנייה" ל"מכירה".

הבנק הבריטי לוידס (סימול LLOY.L), אשר השלים אתמול את רכישת HBOS, בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, נפל ב-31% על רקע חששות כי הבנק עומד בפני בעיות נזילות. הבנק האירי אלייד אייריש בנקס (סימול ALBK.L) צלל ב-23%. רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), אשר שוויו נחתך אתמול בשני שליש לאחר שהזהיר כי ירשום את ההפסד הרבעוני הגדול בתולדות המגזר העסקי בבריטניה, איבד היום 11% נוספים; בנק ברקליס (סימול BARC.L) הבריטי נפל ב-17%.

מגמה שלילית נרשמה גם במגזר הטכנולוגיה באירופה. לוג'יטק (סימול LOGN.VX) השווייצית, יצרנית עכברי המחשב הגדולה בעולם, נפלה ב-12% לאחר שדיווחה על נפילה של 70% ברווח הרבעוני - נפילה חדה מתחזיות האנליסטים.

, חברת התעופה הגדולה באירופה, נפלה ב-9.5% לאחר שהזהירה כי תרשום הפסד רבעוני עקב ההאטה בכלכלה.

מטרו (סימול MEOG.DE), הקמעונאית הגדולה בגרמניה, עלתה ב-8% לאחר שהודיעה על כוונתה לפטר 15 אלף עובדים, או 5% מכוח העבודה, עד שנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully