וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני צפויה לפרסם תוכנית ארגון מחדש - עשויה להעביר את כלל הייצור שלה אל מחוץ ליפאן

רויטרס

21.1.2009 / 10:59

סוני צפויה לדווח בשבוע הבא על הפסד שנתי בסך 1.1 מיליארד דולר - הראשון זה 14 שנים



סוני צפויה לדווח השבוע על תוכנית הארגון מחדש שלה למרות התנגדות חריפה בחברה לפיטורי עובדים ביפאן, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



סוני - יצרנית טלוויזיות בראוויו, מצלמות סייבר-שוט וקונסולת המשחק פלייסטיישן - הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לצמצם השקעותיה, לסגור 6-5 מפעלים, ולפטר 16 אלף עובדים על מנת להפחית את עלויותיה השנתיות ב-1.1 מיליארד דולר. אנליסטים מעריכים כי צעדים אלה עשויים להיתקל לא רק בהתנגדות מתוך החברה, אלא גם בהתנגדות פוליטית.



עם זאת, אנליסטים ואחרים אמרו כי סוני תזדקק למהלכים יותר חריפים על מנת להתמודד עם התחזקות הין וההאטה החדה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה שמגיעה יד ביד עם התפשטות המיתון ברחבי העולם.



"סוני אינה עומדת להפסיק את כל הייצור המקומי, אך עליה לבצע צעד חריג ברמה דומה", אמר מיצושיגה אקינו, מנהל קרנות בחברת איצ'יושי אינווסטמנט מנג'מנט. "אם סוני תחליט להעביר את הייצור אל מחוץ ליפאן, ולהותיר רק את התכנון, המחקר והפיתוח ביפאן, זה יהיה חיובי", אמר. למעלה מ-75% מהכנסותיה של סוני מגיעות מחוץ ליפאן.



"פייננשל טיימס" דיווח כי סוני תחשוף את פרטי הארגון מחדש ביום רביעי או חמישי. העיתון הוסיף כי מנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר, נתקל בהתנגדות של חלק ממנהלי החברה בנוגע להעברת המיקוד מחומרה לתוכנה, ובנוגע לפיטורי עובדים ביפאן. דובר סוני, אצואו אומאגארי, סירב להתייחס לדיווח.



באוקטובר הורידה סוני את תחזית הרווח התפעולי שלה ב-57%, וחזתה כי הרווח יצטמצם אף יותר באם הין ימשיך להתחזק. לפי מקור בחברה, היא צפוייה לדווח על הפסד תפעולי שנתי בסך 1.1 מיליארד דולר – הפסד שנתי ראשון זה 14 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully