וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה נדל"ן וקמור רכשו 3 מרכזי קניות בהולנד ולוקסמבורג מרשת הורנבאך תמורת 314 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

21.1.2009 / 11:31

הנכסים משקפים תשואה של 7.5% על מחיר הרכישה ומומנו בהלוואות נון ריקורס והון עצמי


חברות מקבוצת של גרשון זלקינד וקמור אירופה המוחזקת ב-50% על ידי של דני ברנר, השלימו את השלב השני של העסקה לרכישת 7 מרכזי קניות באירופה מהרשת עשה זאת בעצמך (DIY) , שקרמה עור וגידים עוד במאי 2006.

במסגרת שלב זה, חתמו השותפים על הסכם לרכישת 2 מרכזי קניות בהולנד ומרכז קניות בלוקסמבורג תמורת כ-314 מיליון שקל. בנוסף, ישלמו הצדדים הוצאות נלוות לעסקה בסך כ-26.3 מיליון שקל. חלקה של אלקטרה נדל"ן בעסקה עומד על 45% ומסתכם ב-141.3 מיליון שקל.

שלושת מרכזי הקניות הנרכשים משתרעים על פני שטח כולל להשכרה של כ-39,400 מ"ר, ומושכרים במלואם לחברת הורנבאך (Hornbach ), הנחשבת לאחת הרשתות המובילות והוותיקות (פועלת למעלה מ- 130 שנה) באירופה, המפעילה ברחבי היבשת 125 חנויות. המרכזים הנרכשים מושכרים להורנבאך למשך תקופה של 15 שנה, עם אופציה להארכה.

דמי השכירות השנתיים נטו (100% ) בגין שלושת המרכזים הללו, מסתכמים ב-23.4 מיליון שקל, המשקפים תשואה של כ-7.5% על מחיר הרכישה. לדמי השכירות קיים מנגנון עליית שכר דירה בהתאם לעליית המדד בלוקסמבורג והולנד, כך שבפועל התשואה על ההשקעה עשויה להיות אף גבוהה יותר. כל הוצאות הניהול והתחזוקה השוטפות בגין הנכסים משולמות על ידי הורנבאך.

אלקטרה נדל"ן, המנוהלת על ידי שלמה שרף, וקמור קיבלו מידי 2 מוסדות פיננסיים אירופאיים לטובת העסקה 2 הלוואות נון-ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) בסך של כ-274.5 מיליון שקל הנושאת ריבית משוקללת של 4.8%. את יתרת הסכום יזרימו הצדדים מתוך הונם העצמי בסך של כ-65.7 מיליון שקל (חלקה של אלקטרה נדל"ן 29.6 מיליון שקל).

שרף אמר היום כי "עסקה זו מרחיבה את השקעותינו בתחום מרכזי הקניות ומצטרפת לפרוטפוליו נכסים איכותיים שלנו, המפוזר ברחבי מערב אירופה, צפון אמריקה, ישראל ומזרח אסיה. לאלקטרה נדל"ן מזומנים של מאות מיליוני שקלים בקופה והתחייבויותיה פרוסות לאורך שנים ארוכות - דבר המאפשר לה להמשיך ולפתח את עסקיה בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה".

אלקטרה נדל"ן מחזיקה בכ-100 נכסים בשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר. נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שווייץ, ארה"ב, קנדה, הולנד. כמו כן, שותפה החברה בשיעור של 9.9% ב-16 בתי מלון של רשת הילטון וב-42 בתי מלון של רשת מריוט בבריטניה, והיא פועלת ביזום נדל"ן בהודו בהיקף פרויקטים של כ-1.1 מיליון מ"ר באמצעות חברה משותפת לה ולחברת מקבוצת אי.די.בי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully