וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביק דנילוביץ' בוועדת הכספים: "אנו מצפים לקבל מענה הולם, מהיר ויעיל ושלא יתעסקו איתנו בקטנות"

צבי זרחיה

21.1.2009 / 12:23

ראש עיריית ב"ש: יש למצוא פתרונות לעתיד לניהול מערכת החינוך בזמן חירום מאחר שהעורף הופך להיות חזית


"עסקים קטנים רבים באיזור הדרום נמצאים על סף סגירה. אנו מצפים שהרשויות והמערכת העסקית הכלכלית יקבלו טיפול ומענה הולם, מהיר יעיל ושלא יתעסקו איתנו בקטנות", כך תבע הבוקר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בדיון שקיימה ועדת הכספים על הסיוע ליישובי הדרום. לדבריו, יש למצוא פתרונות לעתיד לניהול מערכת החינוך בזמן חירום, מאחר שהעורף הופך להיות חזית. ראשי מועצות בדרום ונציגי העסקים תבעו להחיש הסיוע לנפגעים.

הפיצויים לתושבים ולעסקים בדרום ישולמו רק במאי-יוני 2009. לפי עמדת משרדי האוצר והמשפטים מאחר שתקציב המדינה לשנת 2009 טרם אושר בכנסת, ועדת הכספים לא יכולה לאשר תקנות למתן פיצויים לנפגעים. בכנסת מעריכים כי תקציב המדינה יאושר רק במאי–יוני 2009, ולכן לפי המצב כעת הפיצויים ישולמו רק במועד זה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), דרש שהתקנות למתן סיוע לנפגעים בדרום יוגשו לוועדה עד ה-1 בפברואר 2009. ברוורמן טען כי "בנינו מדינה משגשגת בתל אביב והממשלות בישראל לא סייעו מספיק ליישובי הדרום. עוד לפני הלחימה צעירים מהנגב והגליל עזבו את המקומות הללו".

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר כי בקרוב יוגשו התקנות לאישור ועדת הכספים. צוותים על רשות המסים ואגף התקציבים שוקדים על גיבוש התקנות. לדבריו, נפגעים יוכלו להגיש תביעות למספר מוקדים באשקלון, אשדוד, ובאר שבע. כמו כן, יינתן פיתרון ספציפי לענפי החקלאות, הבנייה ואולמות השמחה. לדבריו, עד כה הוגשו לרשות המסים 1903 תביעות: בגין נזק ישיר מפגיעה במבנים הוגשו 1,500 תביעות; בגין פגיעה ברכבים - 327; פגיעה בחקלאות - 52 תביעות, ותביעות נוספות - 25.

אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, תבע שהמעסיקים ישלמו לעובדי חברות כוח אדם שנעדרו מעבודתם בגין המצב הביטחוני, כאשר המעסיקים יתחשבנו בנושא הפיצוי עם המדינה. חיים ילין, ראש מועצת אשכול, אמר כי מס רכוש צריך לטפל בכל הנזקים שנגרמו בדרום, ובהם נזקים כתוצאה ממעבר טנקים. לדבריו, צה"ל עדיין ממוקם על שטחים חקלאיים, והחקלאים לא יכולים לעבד אותם.

יהודה טלמון, נשיא לשכת העצמאים, אמר כי יש להגיע לסיכום עם משרד האוצר בעניין מתן פיצויים בגין נזק עקיף. הוא דרש לשלם מקדמות על מנת שהעסקים האלה יוכלו להמשיך ולהתקיים. העסקים הקטנים לא יוכלו לשרוד ללא קבלת מקדמות - התריע. טלמון קבל על כך שההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה עדיין לא יצאו לדרך, וכי העסקים עדיין לא יכולים ליטול הלוואות כאלה מהבנקים.

יהודה שגב, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, דרש להגיע לסיכום מיידי על מסלולי הפיצויים לעסקים. "האנשים זקוקים למימון ואשראי, צריך לתת מקדמות לעסקים לאחר 30 ימים. שמואל צוראל מהתאחדות בתי המלון אמר כי 1070 חדרי מלון נמצאים בדרום. "התנועה לא תחזור למלונות מייד כשמוכרזת הפסקת אש. ניתן להשוות את נזקי המלחמה לעומת ינואר 2008 מאחר שגם אז העיר אשקלון נמצאה תחת מתקפה".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר כי יש לסייע לחקלאים בדרום. לדבריו, לפי הערכת השמאי הממשלתי, שלמה שרף, הנזקים הישירים והעקיפים לחקלאות מסתכמים בכ-250-300 מיליון שקל. יאיר פרג'ון, ראש מועצת חוף אשקלון, אמר כי יש לקבל החלטה שלפיה ינתן מרחב מוגן משופר בבתי הספר והגנים הנבנים חדשים כיום. "באיזור הקרווילות בניצן יש כאוס חברתי".

יורם יפרח, יו"ר התאחדות אולמות השמחה וגני האירועים, אמר ש"ישנם ביטולים של אירועים שיועדו לחודשים פברואר ומרץ. אין לנו עבודה בחודשיים הקרובים. ההורים לא מוכנים להזמין אורחים לאירועים ולחתונות באיזור הדרום אלא מעבירים את האירועים למרכז הארץ. אי אפשר לעבוד". ענף אולמות השמחה, המעסיק 20 אלף עובדים, נפגע מאוד במלחמה". עו"ד רמי אריה, המייצג את ההתאחדות, התריע כי הדחייה במתן הפיצויים תגרום לקריסה ולפשיטת רגל של אולמות שמחה ועסקים נוספים באיזור הדרום שגם כך נמצאים במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully