וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה בהאטה ברבעון האחרון של 2008

בנק ישראל: הירידה בפעילות הקיפה את כל הענפים במשק. בולטת במיוחד: הירידה ביצוא התעשייתי. הציפיות בקרב החברות הן להמשך והעמקת המיתון

החרפה ניכרת בהאטה וירידה בפעילות העיסקית ברבעון הרביעי של שנת 2008. זאת, בהמשך למגמת האטה שהחלה להסתמן בראשית השנה ושנהפכה למובהקת ברביע השלישי של 2008. כך עולה מסקר החברות והעסקים שפרסם בנק ישראל. לפי הנתונים, מאזן הנטו של כלל הפעילות במגזר העסקי הפך לשלילי – לראשונה מאז הרבעון השני של 2003.

עוד עולה מהנתונים, כי הירידות בפעילות ברבעון זה הקיפה את כל הענפים לרבות ענפי התחבורה והתקשורת. בלטה במיוחד הירידה ביצוא התעשייתי.

בתעשייה דיווחו מרבית החברות על ירידה בתפוקה לאחר מספר שנים של עלייה בפעילות. הירידה בפעילות בתעשייה הרבעון משקפת ירידות במכירות המקומיות, ירידות משמעותיות ביצוא, כמו גם ירידה במספר העובדים. ההזמנות לרבעון הבא, ובמיוחד אלו לשוק המקומי מלמדות על המשך מגמת הירידה בפעילות הענף. הירידות בתפוקה ובמכירות היו מנת חלקן של כל סוגי החברות, אך עוצמת הירידות הייתה חזקה יותר בקרב החברות הקטנות.

במסחר נרשמה ירידה ניכרת במכירות, לאחר האטה שהייתה בו ברבעונים האחרונים והציפיות הן להמשך הירידות של המכירות ברביע הבא. החברות דיווחו על החמרה ניכרת במגבלת הביקוש, בעקבות ההרעה במצב הכלכלי בישראל ובעולם. במקביל נרשמה עליה משמעותית במגבלת קשיי המימון.

בשירותים העסקיים, דיווחי החברות מלמדים על ירידה בפעילות הנובעת מירידת המכירות בארץ ומקיפאון במכירות בחו"ל. החברות צופות החרפה של הירידות של הפעילות ברבעון. הדיווח על חומרת מגבלות הפעילות מצביע על הרעה בחומרת מגבלות הביקוש, הן ביחס למצב הכלכלי בעולם והן ביחס למצב הכלכלי והביטחוני בישראל.

בבתי המלון נרשמה לראשונה לאחר זמן רב קיפאון בפעילות ביחס לרבעון המקביל אשתקד בשל הירידה בלינות ישראלים. זאת, למרות העלייה בלינות תיירים. החברות צופות, כי הרעת המצב הכלכלי והביטחוני בישראל יחד עם עליית חומרת קשיי המימון – יפעלו לירידה משמעותית בפעילות החזויה, כפי שמתבטא בהיקף ההזמנות שנתקבלו לרביע הבא.

בתחבורה ובתקשורת נרשמה ירידה בפעילות, לאחר עליות ממושכות בשנים הקודמות. הירידות בפעילות הרבעון היו בעיקר במכירת שירותים לישראלים והתמקדו בענפי התחבורה היבשתית והימית.

הפעילות בענף הבנייה ממשיכה להיות ממותנת ומשקפת ירידות בבניית מבנים ותשתיות. החברות דיווחו על ירידות בהיקף הגמר של בניית מבנים ועל ירידה חדה בהיקף התחלות הבנייה. הצפיות לרבעון הבא של חברות הבנייה הן להחרפת הירידות בפעילות בענף ברביע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully