וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הבנקים צונחות ב-5%: החשיפה של 5 הגדולים למוסדות זרים בסוף הרבעון השלישי - 110 מיליארד ש'

שרון שפורר

21.1.2009 / 13:31

על פי הרבעון השלישי, לבנק לאומי יש את החשיפה הגדולה ביותר של 48 מיליארד שקל


מניות הבנקים הישראלים קורסות היום בכ-5% על רקע הירידות החדות במניות הבנקים האמריקאים אתמול בוול סטריט. ברקע לירידות החדות האלו, ניצבת החשיפה העצומה של הבנקים המקומיים לבנקים זרים. על פי דו"חות הרבעון השלישי של השנה, היקף החשיפה בחמשת הבנקים הגדולים הגיע לגובה של כ-110 מיליארד שקל. אמנם בהחלט ייתכן כי מאז סוף הרבעון השלישי חלו שינויים בהיקף החשיפה לבנקים זרים וחלק מהבנקים הסיטו את החשיפה לתחומים סולידים יותר אלא שככל הנראה השינויים אינם צפויים להיות דרמטיים.

הבנקים הישראלים חשופים לבנקים זרים בכמה צורות כאשר שתי העיקריות הן דרך תיק ניירות הערך של הבנקים שמשקיע באיגרות חוב של בנקים זרים ודרך פקדונות שהבנקים מפקידים בבנקים זרים. כאשר בנק מקבל מלקוחותיו פיקדון במט"ח, הוא מפקיד אותו בבנקים מעבר לים.

הבנק החשוף ביותר למוסדות פיננסים זרים על פי דו"חות הרבעון השלישי הוא בנק עם 48 מיליארד שקל. אחריו ניצב בנק שחשוף ב-30.5 מיליארד שקל, במקום השלישי עם חשיפה של 12.6 מיליארד שקל, לא הרחק אחריו עם חשיפה של 11.8 מיליארד שקל ו בסוף הרשימה אך גם לו יש חשיפה לא מבוטלת למוסדות פיננסים זרים של כ-7.6 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully