וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע: יוזמת קציני האשראי יוצאת היום לדרך - ייתכן שהעמיתים בגופים המוסדיים יממנו פעולתם

אתי אפללו

21.1.2009 / 14:22

מנגנון קצין האשראי משכפל חלק מן העקרונות המקובלים במערכת ההלוואות הבנקאית במסגרת מיחזור חוב



הרשות פירסמה הבוקר את המתווה הסופי של היוזמה להפעלת קציני האשראי. מנגנון קצין האשראי משכפל חלק מן העקרונות המקובלים במערכת ההלוואות הבנקאית במסגרת מיחזור חוב. הוא יאפשר לנאמן ולמחזיקי איגרות החוב לפעול ביתר יעילות לגיבושם של הסדרי חוב ויקל על החברות. הקמת המנגנון היא מרכיב בתוכנית להתמודדות עם משבר האשראי שפורסמה על ידי משרד האוצר. המהלך תואם עם הממונה על ההגבלים העסקיים והממונה על שוק ההון במשרד האוצר.



הסדר קציני האשראי צפוי להקל על הלחץ בשוק האשראי הכללי; להקים כלי המאפשר לחברות להגיע ביעילות להסדר, תוך הגנה מרבית על מחזיקי אגרות החוב; להפחית מהלחץ על המערכת הבנקאית ולעודד את המשקיעים המוסדיים להגן אקטיווית על זכויות מחזיקי האג"ח.



במסגרת ההסדר מפרסמת הרשות את המתווה המלא לגיבוש הסדרי חוב המורכב מנציגות של מחזיקי איגרות החוב. בין המרכיבים בו - הקמת נציגות של מחזיקי איגרות החוב באופן שחברי הנציגות יוכלו לתאם עמדות בינם לבין עצמם, על פי היתר מרשות ההגבלים העסקיים; מינוי קצין אשראי שיפעל להסדרת החוב בין החברה לבין המחזיקים; מתן אישור לחברה לשמור על סודיות ההליך, בהתקבל האישורים הנדרשים, מחשש שחשיפתו תוביל לניסיון לסכלו; וחובה לאשר את הסדר החוב באסיפה של כלל מחזיקי איגרות החוב על פי הדין הקיים.



הרשות מבהירה כי גוף מוסדי המחזיק אג"ח שמעוניין בהסדר חוב במסגרת המתווה, וששלח נציג לנציגות ייחשב כעושה שימוש במידע הפנים שבידי הנציג אם הוא המבצע מסחר בניירות הערך. זאת אלא אם יקיים חומות סיניות בין פעילות המסחר בניירות הערך לבין פעילות שעניינה הגעה להסדרים ומחזור חובות.



לגבי מימון פעילות קציני האשראי, מציינת הרשות כי על פי שטרי הנאמנות, מקובל כי המנפיקה נושאת בהוצאות הנאמן והמועסקים על ידו לצורך ביצוע תפקידו. אם המו"מ יתגבש לכדי הסדר, על פי רוב החברה תישא במסגרתו בהוצאות גיבוש ההסדר. אפשרות אחרת היא לעגן בהסדר את השבת הכספים לנציגות מתוך הכספים שיקבלו מחזיקי האג"ח מהמנפיקה.



בימים הקרובים יפרסמו הרשות והממונה על שוק ההון הבהרות לעניין אפשרויות המימון העומדות בפני הגוף המוסדי, תוך בחינת הנסיבות שבהן תתאפשר השתת חלק מעלויות המימון על המשקיעים בגופים המוסדיים כפתרון ביניים (עמיתים בקופות גמל וקרנות הפנסיה, מבוטחים בהתחייבויות תלויות תשואה של חברות ביטוח, בעלי יחידות בקרנות נאמנות).



המנגנון יחול גם על סדרות אג"ח בלתי סחירות ובלבד, שהונפקו בידי חברה מדווחת או חברת רישום כפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully