וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי על דו"חות פוטאש: התחזית הראשונית ל-2009 תשפיע על כלל המחירים בענף

TheMarker

21.1.2009 / 14:46

ביום חמישי בקרוב ה-22 לדצמבר תפרסם פוטאש את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי ושנת 2008


ביום חמישי בקרוב ה-22 לדצמבר תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי ושנת 2008. בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים היום כי תוצאות הרבעון הרביעי צפויות להיות חלשות ביחס לרמה אליה הורגלנו הרבעונים האחרונים.

להערכת אנליסט אי.בי.אי יובל זעירא, למרות שמגזר האשלג נמצא על רמת מחיר גבוהה יחסית, החולשה תגיע מכמויות המכירה שהיו חלשות מאוד. שאר המגזרים הציגו חולשה הן ברמות המחיר והן ברמת הכמות. כמו כן מעירך זעירא כי במרכז הדו"ח של פוטאש תעמוד התחזית הראשונית ל-2009 כיוון שתשפיע על כלל המחירים בענף ועל המתחרה הישראלית .

תחזיות הקונצנזוס של פוטאש לרבעון הרביעי של 2008, עומדות על 2.28 דולר למניה. ברבעון המקביל עמד הרווח למניה על 1.16 דולר גידול של כמעט 100%, שנובע רובו ככולו מעליות מחיר חדות במהלך השנה. על פי תחזיות אלו צפויה החברה לא לעמוד בתחזיותיה לרווח שנתי של 10.75 דולר לשנת 2008.

לדברי זעירא "החברה צפויה לספק הנחיות ראשונות לתוצאות הרבעון הראשון ולשנת 2009. פרסומים קודמים של החברה מאותתים כי החולשה בשוק הדשנים צפויה להימשך במחצית הראשונה של שנת 2009. החברה צופה כי השינוי החיובי יחל במחצית השנייה של 2009. תחזית הקונצנזוס לשנת 2009 עומדת כיום על 12.7 דולר למניה".

לגבי מגזר האשלג מעריך זעירא כי מגזר זה צפוי לייצר רווח גולמי של מעל 750 מיליון דולר אולם יהיה מעניין לראות את המחיר הממוצע לטון, שעל פי הערכות יעמוד על כ-650 דולר לטון. המכירות במגזר האשלג נובעות מתוקף חוזים שנחתמו לפני מספר חודשים כאשר במהלך הרבעון שוק האשלג היה קפוא וכמעט שלא נחתמו חוזים חדשים.

מגזר הפוספט, בו פעילה פוטאש, נחבט קשות עם ירידה חדה במחירי המכירה, עודף כושר הייצור וריבוי השחקנים בענף שהוביל לירידות מחירים של כ-60-70% בממוצע. לדברי זעירא "הפוספט צפוי לתרום רווח גולמי של כ-340 מיליון דולר בהשוואה ל-142 מיליון דולר בתקופה המקבילה, עלייה של כ-140% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אולם ירידה מהותית של 33% בהשוואה לרבעון הקודם".

עולם האשלג נמצא בהמתנה לחתימת חוזה האשלג בין סין ליצרניות הדשנים. בעבר הייתה זו פוטאש שהובילה את המשא ומתן, אולם בשנים האחרונות היצרניות מבריה"מ לשעבר לקחו את המושכות. לדברי זעירא "השאלה הגדולה תהיה האם משמעת המחירים שהפגינו יצרניות האשלג תישמר בחוזה הנוכחי?"

עוד מעריך זעירא כי, דחיית המשא ומתן היתה צעד חכם מבחינת הסינים מה שמביא אותם לעמדת מיקוח טובה יותר מבעבר. זאת, עקב החרפת המשבר הכלכלי ומצבן הרעוע של מדינות בריה"מ לשעבר, לצד עלייה במלאי הגרעינים העולמית ופעילותו של מכרה האשלג בסין שכרגע מעמיד ייצור של 1.2 מיליון טון אשלג בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully