וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלאה חדשה בעולם העיתונות: בלוגים מודפסים בצורת חינמון

הראלד טריביון

21.1.2009 / 14:46

ג'ושוע קארפ מעריך כי המיזם החדש שלו יצליח הודות לחיסכון רב בעלויות


בניגוד לשלל מבשרי השחורות הטוענים כי מגזר העיתונות המודפסת גוסס, מאמין ג'ושוע קארפ כי למגזר זה עוד יש מה לחדש ולהתפתח. קארפ הוא מייסד ומו"ל מיזם חדש הנקרא The Printed Blog, במסגרתו הוא מתכוון להפיץ חינמון המורכב כולו מבלוגים ומתוכן המיוצר על ידי הגולשים.

המהדורות הראשונות של החינמון תוצרת האינטרנט צפויות להתפרסם בשיקגו ובסן פרנסיסקו ביום שלישי הבא – בתחילה כשבועון, מאוחר יותר כחינמון יומי בעל שתי מהדורות יומיות. העיתון ימומן באמצעות מודעות מקומיות.

עיתונות הדפוס אמנם מאבדת קוראים במהירות, שכן אלו עוברים לקרוא כתבות באינטרנט בחינם. עם זאת, החינמונים עדיין מחזיקים מעמד. קארפ מהמר כי העסק שלו יצליח באמצעות שילוב של יתרונות האינטרנט עם הדפוס.

העיתון ידפיס בלוגים, הערות גולשים ותמונות שהעלו גולשים. בהמשך, יוכלו הקוראים להצביע באתר האינטרנט של העיתון אודות הבלוגים שהם רוצים במהדורה שלהם, והעורכים יחליטו אלו מהם להדפיס. קארפ מעוניין בהמשך שבערים גדולות כמו שיקגו יהיו 50 מהדורות נפרדות מותאמות במיוחד לכל שכונה ושכונה.

עוד מתכוון קארפ לחסוך בעלויות הפצה: הוא יציב מדפסות מסחריות בבתי מחלקי העיתונים, וכך לקצץ בעלויות של עיתונים בעלי בתי דפוס גדולים. בנוסף, המפרסמים יוכלו לרכוש מודעות ישירות דרך האתר, כך שקארפ יחסוך גם בעלות אנשי שיווק. אך החיסכון הגדול ביותר: שימוש בתכנים של בלוגרים יחסוך את התשלום לעיתונאים. עד כה, 300 בלוגרים כבר נתנו את רשותם ל-Printed Blog לפרסם את הפוסטים שלהם, בתמורה לשיעור מההכנסות.

קארפ שואף למכור 200 מודעות עבור כל גיליון, שאמור להגיע לכ-1,000 איש, בעלות של 5-10 דולר למודעות מסווגות, ו-15-25 דולר למודעות עסקיות. הוא צופה כי כל גיליון המחולק פעמיים ביום לאלף איש, יאפשר בסופו של דבר רווח של 750-1,500 דולר בשבוע. קארפ מעריך כי המפרסמים יאהבו את העיתון, כיוון שבכוונתו להיות סופר-מקומי. "חנות בגדים, או שירות לפינוי שלג", יוכלו לפרסם ל-2,000 אנשים שהם בדיוק קהל היעד שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully