וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם מורידה את מחירי הפסטה ב-14%; מנסה להלחם במותגים הפרטיים של רשתות השיווק

עדי דברת

21.1.2009 / 17:51

שופרסל נחקרת בימים אלה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים בנוגע לחוקיות הורדת מוצרים ממדפים



היצרנים מתחילים להשיב מלחמה לאור ההתמקדות הגוברת של רשתות המזון במוצרי המותג הפרטי שהן משווקות. חברת אסם החליטה להוריד את מחירי הפסטות ב-14% החל מחודש פברואר.



הפסטות הינם אחד מהמוצרים הבולטים של המותג הפרטי של רשתות המזון. שופרסל כבר מוכרת פסטה תחת המותג הפרטי "שופרסל" מזה זמן רב ולאחרונה השיקה גם הריבוע הכחול פסטה במותג הפרטי החדש שהשיקה - "מגה".



בכנס השיווק שהתקיים השבוע התפאר זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, מתוצאות השקת המותג הפרטי של הקבוצה וכדוגמא נתן את קטגוריית הפסטות שמחזיקה כבר כעת, לדבריו, נתח שוק של 20-25% מהקטגוריה.



גזי קפלן, מנכ"ל אסם, שישב באותו הפאנל ענה לוורמברנד - "הבאתם פסטה מטורקיה, הנחתם אותה באריזה שלא מאפשרת לראות את הפסטה - והעיקר שאתם נותנים לצרכן ביטחון". קפלן גם הגיב לאסטרטגיית המחיר של רבוע כחול ואמר כי "זה דגל שלא יחזיק מים, לא במשבר ולא אחריו".

התמקדות רשתות המזון במותג הפרטי הביאה לצמצום במוצרים על המדפים וכתוצאה מכך לפגיעה בייצרנים. כך, רבוע כחול הודיעה כי תצמצם 10-15% מהמגוון ושופרסל טוענת כי הורידה מוצרים מהמדפים, כמו רד מאג של אסם ונביעות של החברה המרכזית למשקאות, בגלל כוונתה לייעל את הסידור על המדפים ולצמצם מגוון (כזכור, חוקיות הורדת המוצרים מהמדפים ע"י שופרסל נחקרת בימים אלה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים).



מאסם נמסר כי בכך היא מקיימת את מחויבותה לצרכנים, להוזיל מחירו של מוצר בסיסי ופופולרי ברגע שהדבר מתאפשר. עוד נמסר מאסם כי עם מסירת ההודעה פנה מנכ"ל אסם, גזי קפלן, לקמעונאים, בבקשה להעביר הוזלה זו במלואה גם לצרכן הסופי. כמו כן ציין מנכ"ל אסם כי אין כל קשר בין החלטתה זו של אסם לחזית כלשהי עם מי מהקמעונאים.



משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל מברכת על התחרות שטובה לצרכן הישראלי". רבוע כחול סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully