וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמיקים ההפסדים של חברות התעופה בארה"ב: יונייטד איירליינס רשמה הפסד רבעוני של 1.3 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

21.1.2009 / 18:37

הפסדי אמריקן איירליינס ברבעון עלו ל-340 מיליון דולר; מניית אמריקן איירליינס נופלת ב-27%


שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב דיווחו היום על תוצאות כספיות לרבעון הרביעי. הפסדיה של , בניכוי הוצאות חד-פעמיות, התרחבו ברבעון ל-340 מיליון דולר - כמעט כפליים מהרבעון המקביל בשנה הקודמת - בעקבות ירידה במספר הנוסעים. החברה רשמה הפסד של 77 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים בוול סטריט.

הכנסות החברה הסתכמו ב-5.47 מיליארד דולר, 0.05 מיליארד דולר פחות מתחזיות האנליסטים. מנכ"ל אמריקן איירליינס, ג'רארד ארפי, אמר שההפסדים משקפים בעיות עמן מתמודד כל מגזר התעופה, וכי הצעדים בהם נקטה החברה, כמו קיצוץ בכמות הטיסות, מסייעים לה להתמודד טוב יותר עם עלויות דלק גבוהות והחולשה בכלכלה.

חברת התעופה יונייטד איירליינס, שפירסמה אף היא היום את דו"חותיה הרבעונים, רשמה הפסד שעלה על ההפסד שצפו האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הפסד נקי בסך 1.3 מיליארד דולר, או 9.91 דולר למניה, לעומת הפסד של 53 מיליון דולר, או 47 סנט למנייה, ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה הפסד של 4.22 דולר למניה - 20 סנט פחות מתחזיות האנליסטים.

הכנסותיה של יונייטד ירדו ב-9.6% לעומת הרבעון המקביל, ל-4.55 מיליארד דולר. החברה ייחסה את התוצאות הכספיות המאכזבות להפסדים תפעוליים ולהימורים כושלים על מחיר הדלק. במקביל לפרסום הנתונים, אמרו גורמים בחברה כי עד סוף השנה יפוטרו 1,000 עובדים, ביניהם חברי הנהלה, בנוסף לפיטורים של 1,500, עובדים שעליהם כבר הכריזה.

בעקבות הדו"חות נופלת מניית יונייטד איירליינס (סימול UAUA) ביותר מ-14% במסחר בוול סטריט, ומניית אמריקן איירליינס (סימול AMR) צונחת ב-27%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully