וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזרי האנרגיה והתרופות הובילו הבורסות ליום שלישי של ירידות; לונדון ירדה ב-0.8%

נמרוד הלפרן

21.1.2009 / 19:23

מניות הבנקים התאוששו; אריקסון זינקה ב-12%; בורסות אירופה איבדו 7% מתחילת השנה


בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית זה היום השלישי ברציפות, בעקבות ירידות במגזרי האנרגיה והתרופות. מניות הבנקים, אשר רשמו נפילות חדות אתמול, התאוששו היום. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.8%; פאריס איבדה 0.6%. מנגד, עלתה בורסת פרנקפורט ב-0.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-0.6%, והשלים בכך ירידה של כ-7% מתחילת השנה.

מניות הפיננסים, אשר רשמו אתמול נפילות חדות על רקע חששות מפני מחיקות והפסדים נוספים במגזר, התאוששו היום. סוסייטה ז'נרל (סימול SOGN.PA), הבנק השני בגודלו בצרפת, קפץ ביותר מ-10% לאחר שהעריך כי יגיע לאיזון ברבעון הרביעי של השנה, וכי בסיכום שנתי, ירשום רווח של כ-2 מיליארד יורו (2.6 מיליארד דולר) בשנת 2008 כולה.

רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), אשר שוויו נחתך שלשום בשני שליש לאחר שהזהיר כי ירשום את הפסד שנתי של 28 מיליארד ליש"ט (41 מיליארד דולר) - ההפסד הגדול מעולם של חברה בריטית - עלה היום ב-21%.



HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, עלה ביותר מ-6%; בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, הוסיף 7%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, עלה בקרוב ל-4%.

מנגד, ברקליס (סימול BARC.L), הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה אשר איבד יותר ממחצית משוויו החודש, ירד ב-9% נוספים - ירידה יומית שביעית ברציפות - על רקע הערכות כי הבנק יאלץ לרשום מחיקות נוספות ויולאם על ידי ממשלת בריטניה. KBC (סימול KBC.BR), הבנק הגדול בבלגיה אשר שוויו נחתך בשני שליש בארבעה ימי המסחר האחרונים, נפל היום ב-23% על רקע הערכות כי ממשלת בלגיה עשויה להלאים את הבנק.

מגמה שלילית נרשמה במגזר התרופות. גלקסו סמיתקליין (סימול GSK.L) הבריטית, יצרנית התרופות הגדולה באירופה, ירדה ב-4.4%; ענקית התרופות השווייצית נוברטיס (סימול NOVN.VX) - אשר זרוע התרופות הגנריות שלה, סנדוז, מתחרה בטבע הישראלית - איבדה 3.2%.

מניות האנרגיה רשמו אף הן ירידות. רויאל דאץ'-של, חברת הנפט הגדולה באירופה, ירדה ב-3.2%; טוטאל הצרפתית איבדה יותר מ-2%.

אריקסון (סימול ERICA.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, זינקה ב-12% לאחר שדיווחה על רווח נקי של 3.89 מיליארד קרונה (460 מיליון דולר) ברבעון הרביעי ועל צמיחה של 23% במכירות. כמו כן הודיעה החברה על כוונתה לפטר 5,000 עובדים נוספים בניסיון לצמצם את הוצאותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully