וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה מגביל השפעת הלוביסטים בוואשינגטון; הקפיא שכר הסגל הבכיר בבית הלבן

נמרוד הלפרן

21.1.2009 / 21:51

קבע כללי אתיקה חדשים לעובדי ממשל לשעבר המבקשים לעבוד כלוביסטים; גם שכרו של רם עמנואל הוקפא



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע ביומו המלא הראשון כנשיא על הקפאת שכרם של כמאה אנשי הסגל הבכירים בבית הלבן, ובכלל זה ראש מטה הבית הלבן, רם עמנואל. כמו כן, הודיע אובמה על כללי אתיקה חדשים וקשוחים יותר הנוגעים לעובדים לשעבר של הממשל המבקשים לעבוד אחרי פרישתם כלוביסטים בוואשינגטון.



"בתקופת חירום כלכלית, משפחות בארה"ב נאלצות להדק את החגורה, וגם ואשינגטון צריכה לעשות כן. לכן החלטתי על הקפאת שכרם של חברי הסגל הבכיר בבית הלבן", אמר אובמה. ההחלטה חלה על כל עובדי סגל הבית הלבן ששכרם עולה על 100 אלף דולר בשנה. בנוסף לראש מטה הבית הלבן, נכללים תחת הגדרה זו גם היועץ לבטחון לאומי של הנשיא ומזכיר העיתונות של הבית הלבן.



אובמה הודיע גם על צעדים להקשחת כללי האתיקה החלים על עובדים ועובדים לשעבר של הממשל. הנשיא האמריקאי קבע כי עובדי ממשל שיפרשו מתפקידם במהלך כהונתו לא יורשו לשמש כלוביסטים בבית הלבן כל עוד הוא משמש כנשיא. תקופת הצינון של עובדי ממשל לשעבר המבקשים לשמש כלוביסטים הוארכה על ידי אובמה משנה לשנתיים.



כמו כן, אסר הנשיא הטרי על עובדים לקבל מתנות מלוביסטים. "אנחנו מחויבים לאמון הציבור, ואסור לנו לשכוח שאנחנו עובדי ציבור, וכי שירותי ציבורי הוא זכות", אמר אובמה. "החל מהיום, לוביסטים יהיו כפופים למגבלות מחמירות יותר מאשר כל ממשל אחר בהיסטוריה של ארה"ב, ונאסר על כל מי שמשרת בממשל לקבל מתנות", הוסיף.



"שקיפות ושלטון החוק יהיו אבן בוחן בממשל זה", אמר אובמה. "מזה זמן רב מדי היתה יותר מדי סודיות בעיר הזו. הכללים הישנים קבעו כי אם יש טיעון בר הגנה למדוע אין לחשוף מידע בפני הציבור האמריקאי, הרי שאין לחשוף אותו. עידן זה הסתיים כעת", הוסיף אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully