וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוני תפטר 2,000 עובדים ביפאן; תסגור מפעל מכשירי טלוויזיה

רויטרס

21.1.2009 / 22:12

הקיצוצים המתוכננים, שהודעה רשמית עליהם צפויה מחר, מהווים 3% מכוח העבודה של החברה ביפאן



ענקית האלקטרוניקה היפאנית סוני, הצפויה לדווח על ההפסד השנתי הראשון שלה זה 14 שנה, מתכננת לסגור אחד משני מפעליה לייצור טלוויזיות ביפאן ולפטר יותר מ-2,000 עובדים במשרה מלאה. כך דיווח היומון הכלכלי "ניקיי". מנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר, יכריז רשמית על המהלך במסיבת עיתונאים שתיערך מחר, במסגרתה הוא צפוי לחשוף תחזיות רווח מונמכות של החברה.



הדיווח אודות פיטוריהם של עובדים יפאניים כבר עורר התנגדות בחברה ובמערכת הפוליטית של יפאן. החברה מתכננת לפטר למעלה מ-2,000 עובדים, או 3% מכוח העבודה המקומי שלה, בעיקר באמצעות הסכמי פרישה מוקדמת, עד סוף שנת הכספים שתסתיים במארס 2010.



סוני הודיעה בחודש שעבר על תוכניתה לבצע ארגון מחדש בחברה, במסגרתה תצמצם השקעותיה, תסגור 6-5 מפעלים ותפטר 16 אלף עובדים ברחבי העולם - כל זאת במטרה להפחית את עלויותיה השנתיות ב-1.1 מיליארד דולר. אנליסטים מעריכים כי סוני תזדקק למהלכים דרסטיים יותר על מנת להתמודד עם התחזקות הין וההאטה החדה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה בעולם.



"סוני אינה עומדת להפסיק את כל הייצור המקומי, אך עליה לבצע צעד חריג ברמה דומה", אמר מיצושיגה אקינו, מנהל קרנות בחברת איצ'יושי אינווסטמנט מנג'מנט. "אם סוני תחליט להעביר את הייצור אל מחוץ ליפאן, ולהותיר רק את התכנון, המחקר והפיתוח ביפאן, זה יהיה חיובי", אמר.



החברה, ששני-שליש מהכנסותיה מקורן מחוץ ליפאן, צופה לרשום הפסד תפעולי שנתי של כ-1.1 מיליארד דולר בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס. שני בתי החרושת לטלוויזיות שלה ממוקמים במערב יפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully