וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני מורידה את תחזית הרווח בפעם השנייה מאז אוקטובר: תרשום הפסד שנתי ראשון מזה 14 שנים

סוכנויות הידיעות

22.1.2009 / 9:32

הכנסות החברה, מסרה סוני, ייפלו בשנת הכספים שתסתיים במארס ב-14% ל-7.7 טריליון ין



סוני, יצרנית האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, הורידה היום את תחזית הרווח שלה בפעם השנייה בשלושה חודשים. החברה צופה כעת לרשום הפסד שנתי ראשון מזה 14 שנים, בעקבות המיתון העולמי המחריף שהוריד הביקוש למוצרי אלקטרוניקה, ואילץ את החברה לעבור ארגון מחדש.



לפי הודעת סוני, החברה תרשום הפסד של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר) בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס, לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח שנתי של 150 מיליארד ין. זהו ההפסד הראשון של סוני מאז השנה שהסתיימה במארס 1995. הכנסות סוני, מסרה החברה, יירדו ב-14% ל-7.7 טריליון ין. בשנת הכספים הקודמת רשמה סוני רווח של 475.3 מיליארד ין. בנוסף, הודיעה החברה כי תפחית את ייצור הטלוויזיות ביפאן, ותסגור אחד משני מפעלי הטלוויזיה שלה במדינה.



המיתון בכלכלות ארה"ב, יפאן ואירופה פגעו קשות בביקוש למוצרי אלקטרוניקה, כאשר לפי תחזיות הכלכלנים מכירות הטלוויזיות השטוחות ירשמו ירידה ב-2009 - לראשונה מזה 10 שנים. חטיבות הטלוויזיות של סוני, החטיבה בעלת ההכנסות הגדולות ביותר מבין חטיבות החברה, לא רשמה רווח שנתי מאז שנת הכספים 2004-2003.



ההפסד השנתי צפוי להגביר את הלחצים על מנכ"ל סוני, הווארד סטרינגר, להאיץ את הארגון מחדש של פעילותה. סוני - יצרנית טלוויזיות בראוויו, מצלמות סייבר-שוט וקונסולת המשחק פלייסטיישן - הודיעה בחודש שעבר על תוכניתה לבצע ארגון מחדש בחברה, במסגרתה תצמצם השקעותיה, תסגור 6-5 מפעלים ותפטר 16 אלף עובדים ברחבי העולם - כל זאת במטרה להפחית את עלויותיה השנתיות ב-1.1 מיליארד דולר. אנליסטים מעריכים כי סוני תזדקק למהלכים דרסטיים יותר על מנת להתמודד עם התחזקות הין וההאטה החדה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully