וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד בנק אוף אמריקה: לא גילה למשקיעיו על הפסדי מריל לינץ' כדי להביא לאישור רכישתו

סוכנויות הידיעות

22.1.2009 / 11:17

לפי התביעה: הצבעת בעלי המניות לרכישת מריל לינץ' לא כללה את הפסדי הבנק בסך 15.3 מיליארד דולר



בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי נכסים, לא יידע את משקיעיו על הפסדים בסך 15.3 מיליארד דולר שרשם מריל לינץ' לפני רכישתו על ידי הבנק - כך טוענת תביעה חדשה שהגיש משקיע נגד בנק אוף אמריקה בבית משפט פדרלי בניו יורק.



לפי התביעה, הצבעת בעלי המניות לאישור רכישתו של מריל לינץ' ב-5 בדצמבר התבססה על הצהרה של ההנהלה מה-31 באוקטובר, שלא כללה את ההפסדים הכבדים שרשם מריל לינץ' ברבעון הרביעי של 2008.



"למרות שידע על הפסדי הענק של מריל לינץ', יו"ר בנק אוף אמריקה, קן לואיס, לא העביר את המידע למשקיעי הבנק במטרה לאפשר את סגירת העסקה", טוענת התביעה, שהוגשה על ידי סטיבן סקלאר, בעל מניות בבנק אוף אמריקה.



בנק אוף אמריקה הודיע על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל לינץ', ככל הנראה, מגורל דומה לזה של ליהמן ברדרס. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך ל-29 מיליארד דולר לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך כמחצית.



לפי התביעה, שמזכירה גם את שמותיהם של לואיס ומנכ"ל מריל לינץ' ג'ון תיין כנתבעים, הפסדיו של מריל לינץ' לא נחשפו עד ה-16 בינואר, אז חשף בנק אוף אמריקה הפסד רבעוני ראשון מזה 17 שנה בשל הפסדים של 15.3 מיליארד דולר, שרשם מריל לינץ' ברבעון הרביעי ונאלץ לפנות לממשלה לבקשת סיוע כספי נוסף בסך 20 מיליארד דולר, לאחר שכבר קיבל סיוע של 25 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully